وزیر راه و شهرسازی؛
مالیات واحدهای مسکونی خالی تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود
محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی پل در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جمع خبرنگاران در خصوص مالیات واحدهای مسکونی خالی تصریح کرد: این وزارتخانه سامانه‌ای را طراحی کرده و آن را با داده‌های سازمان‌های مختلف مرتبط کرده است تا به صورت دیتا ماینینگ (داده کاوی) این واحدها را تشخیص دهد و سازمان امور مالیاتی برای اقدامات بعدی به سراغ آنها برود، عملکرد این سامانه در حال اجراست و اطلاعات آن تا پایان امسال برای تعیین تکلیف مالیات واحدهای مسکونی خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع وظیفه سازمان امور مالیاتی است و سامانه ای را بدون پرسش از وزارت راه و شهرسازی در اختیار آن قرار داد در حالی که هیچ اطلاعات و داده ای در این زمینه در اختیار نداشتیم با این حال پس از گذشت زمان مسوولیت این سامانه را پذیرفتیم.

وی با اشاره به استفاده از دانش و فناوری در امور اجرایی عنوان کرد: باید مسیر یافته های علمی و پژوهشی باز باشد تا به فناوری تبدیل و تجاری سازی شود.

اسلامی ادامه داد: ارتباط وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه ها به خصوص دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دو فاز بوده است. برای طراحی، احداث و نگهداری از یافته های مهندسین مشاور استفاده شود زیرا پل ها مانند موجودات زنده هستند که نیاز به نگهداری مستمر با ضوابط خاص دارند بنابراین باید از یافته های به روز دانشگاهی استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه پل های کشور چه میزان نیاز به مرمت و بازسازی دارد، اظهار داشت: پل ها به صورت متوالی و روزانه در حال مرمت و بازسازی هستند و هزینه ۲۵ درصد راه ها صرف موضوعات ابنیه فنی می شود.

اسلامی در ادامه تصریح کرد: نگهداری پل و تونل برای وزارت خانه اولویت دارد زیرا حساس هستند و پایداری و نرخ تضعیف آنها سریعتر از جاده است به همین دلیل اولویت دارند چون ایمنی آن با جان مردم در ارتباط است.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی پُل ۲۶ و ۲۷ آذرماه با حضور اساتید و متخصصان داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود؛ در این کنفرانس تعداد قابل توجهی مقاله از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه دریافت شده است.