استارتاپ‌ها به کمک مدیریت مصرف برق می‌آیند
«محمدحسن متولی‌زاده» روز دوشنبه در حاشیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق که در محل پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران، افزود: سال آینده مکانیزم تشویقی که برای بخش صنعت و کشاورزی در تابستان امسال پیش‌بینی شده بود تداوم خواهد یافت و برای این منظور از توان استارتاپ‌ها استفاده خواهد شد تا هم بتوانند به مردم آموزش‌های لازم را ارائه دهند و هم اطلاع‌رسانی به موقع درباره پیک مصرف داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدل تعرفه‌ای مصوب شده درباره قیمت برق در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت، افزود: بیشتر تلاش‌ها به اعمال مدل‌های تشویقی خواهد بود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه سیاست اصلی وزارت نیرو مدیریت به طور همزمان، عرضه و تقاضا است، ادامه داد: همانگونه که به احداث نیروگاه‌های جدید و ظرفیت‌سازی‌های جدید در تولید برق توجه می‌شود همزمان توجه ویژه‌ای به سمت مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا صورت خواهد گرفت.

متولی‌زاده گفت: در دو سال اخیر نهضت بهینه سازی مصرف شروع شده که باهمکاری مناسب مردم به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: سیاست تعرفه‌های تشویقی برای مشترکان خانگی اجرا شده و این سیاست برای نخستین بار در طول تاریخ صنعت برق اعمال شد و مردم توانستند با مزایای آن آشنا شوند.

متولی زاده با بیان اینکه ۲۵ میلیون مشترک خانگی داریم که مصرف ۲۴ میلیون مشترک در تابستان امسال در حد الگوی مصرف بود افزود: هشت میلیون از این ۲۵ میلیون نیز ضمن رعایت الگوی مصرف در تابستان مصرف خود را کاهش داده و مشمول دریافت پاداش شدند.
مدیرعامل توانیر از پرداخت ۱۰۶ میلیون تومان پاداش به این مشترکان خبر داد و گفت: با همکاری صنایع و بخش کشاورزی طرح های تشویقی برای آنها هم اجرا شد.
متولی زاده گفت: حدود ۱۲۰ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی در این طرح با تبادل موافقت نامه همکاری کردند و بدین شکل،  تابستان امسال مدیریت خوبی اعمال شد.
وی از پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش همکاری به صنعت و کشاورزی خبر داد و افزود: اعمال مدیریت مصرف در کلان برای اقتصاد کشور هفت هزار میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشت به عبارتی ۲۰۰ برابر پاداش پرداختی منفعت برای کل کشور حاصل شد
مدیرعامل توانیر فاصله قیمت تمام شده و تکلیفی را یک چالش تاریخی برای صنعت برق توصیف کرد و گفت: در سال های اخیر بیشتر نگاه ما نگاه کاهش هزینه ها و مدیریت مصرف به دلیل کاهش هزینه ها است.
این مقام مسوول گفت: تداوم سیاست تشویقی در سال آینده نیز با هدف اصلاح مدل رفتاری مصرف کنندگان و با هدف عالی کاهش هزینه ها است.
متولی زاده موفقیت این طرح را در گرو همکاری خوب مردم دانست و از موفقیت آمیز بودن طرح های تشویقی در تابستان امسال خبر داد.
مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش تعرفه برای سال آینده اظهار بی اطلاعی کرد.