مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد:
بی نیازی کشور از واردات بدنه خودرو با داخلی سازی نورد گرم/ تولید نورد گرم اشتغالزایی بیش از 8 هزار نفری را به همراه دارد
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان در برنامه پایش، با بیان اینکه ایران رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد، افزود: استحکام بدنه خودرو تولید داخل از نمونه خارجی بیشتر است و حتی با سبک شدن آن، مصرف سوخت خودروها نیز کاهش می یابد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه بخش اصلی بدنه خودرو در خارج تولید می شود، گفت: با تولید نورد گرم، صنایع خودرو سازی کشور می تواند اقدام به تولید خودروهای شاسی بلند کنند.

عظیمیان افزود: در گذشته قراردادهایی با طرف های اروپایی برای تولید این محصول در داخل کشور بسته شده بود، اما تحریم ها باعث شد شرکت های خارجی بدعهدی کرده و به تعهدشان عمل نکنند.

وی با بیان اینکه صاحبان تکنولوژی ساخت این محصول فقط 5 کشور هستند، عنوان کرد: با مذاکرات صورت گرفته، قرار است تکنولوژی ساخت این محصول توسط فولاد مبارکه وارد کشور و اجرایی شود.

تولید نورد گرم و اشتغالزایی 8 هزار نفری

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: تولید نورد گرم در کشور باعث اشتغال زایی بیش از 8 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.