معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه خبر داد
تحویل خانه‌های زلزله‌زدگان مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا غفوری گفت: از مجموع ۲۴ بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب، ۲۱ بلوک مقاوم سازی و سه بلوک که خسارت شدیدی دیدند، تخریب و از نو بازسازی شدند.

وی تصریح کرد: سه بلوک تخریبی هم، در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اوایل سال آینده تحویل می‌شوند.

عبد الرضا غفوری با اشاره به آسیب ۲۴ بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب در زلزله سال ۱۳۹۶، گفت: این بلوک‌ها شامل ۵۷۶ واحد است که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد با توجه به میزان خسارات، ۲۱ بلوک از این تعداد مقاوم سازی شده و تنها سه بلوک تخریب و از نو بازسازی شود.

غفوری با اشاره به نظارت دقیق بر اجرای مقاوم سازی این پروژه‌ها، گفت: فعلا پیمانکار پروژه را نگه داشته‌ایم تا بعد از اسکان مردم در واحدها، درصورت وجود نواقص احتمالی که ممکن است از چشم ناظران دور مانده باشد، پیمانکار رفع این نواقص را انجام دهد.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از صرف اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای ساخت و مقاوم سازی این ۲۴ بلوک مسکن مهر خبر داد و افزود: این میزان اعتبار از محل‌های مختلف از جمله پرداخت خسارت بیمه، اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن و اعتبارات ملی تامین شده است.

دو سال پیش زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ می‌گذرد، زلزله‌ بزرگی که باعث خسارت و تخریب بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه شد.