سه شرط اصلی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن
 ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 استان قرار است با سه روز تاخیر آن هم به دلیل تعطیل رسمی روز چهارشنبه، ثبت نام از شنبه هفته آینده آغاز شود.

محمودزاده سرپرست معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز دلیل تاخیر در طرح ملی مسکن را تعطیل رسمی بودن چهارشنبه، عنوان کرده است.

محمودزاده با اشاره به الزام خانه اولی بودن متقاضی، از اتصال سامانه استعلام وزارت راه به سازمان ثبت برای شناسایی خانه دارها خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام در استان تهران نیز گفت: قرار است به زودی ثبت نام متقاضیان دریافت واحد مسکونی در شهرهای جدید استان تهران را آغاز کنیم.

چند روز پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته بود که ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از ۱۵ آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش در ۱۰ استان آغاز خواهد شد.

اسلامی با یادآوری این مطلب که آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کلانشهرها و از جمله تهران با حضور رییس‌جمهور در ماه‌های گذشته آغاز شد، توضیح داد: در شهرهای جدید اقدامات احداث حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است و  در شهرهای جدید پیرامون کلانشهرها که جامعه هدف این شرکت است زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند.

* سه شرط اصلی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن سه شرط اصلی تاهل، سابقه سکونت در شهر موردتقاضای مسکن و همچنین عدم بهره مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحدهای مسکونی عنوان شده است.