ایران، رتبه ۲۱ استاندارد ایزو را در جهان دارد
رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز یکشنبه در حاشیه دیدار با استاندار قزوین به خبرنگاران گفت: استانداردهای کشور ایران هماهنگی بسیار زیادی با استاندارهای بین المللی دارد و ما توانسته ایم جایگاه بسیار بالایی در سازمان ایزو به عنوان یک سازمان متولی کسب کنیم.
نیره پیروزبخت افزود:هم اینک از نظر انطباق سند استاندارد کشور با استانداردهای بین المللی هیچ مشکلی نداریم و اگر تروریسم اقتصادی حل شود واحدهای تولیدی کشور راحت‌تر برای به روزرسانی خود و رعایت بهتر استانداردهای محصولات اقدام خواهند کرد.

۲۱ گواهی استاندارد حلال در کشور صادر می‌شود

وی با بیان اینکه اولین استاندارد حلال کشور تدوین شده است، افزود:الان ۲۱ گواهی استاندارد بر مبنای قانون ذبح و صید در کشور داریم و ۱۵ گواهی بر مبنای قانون جدید سازمان در این زمینه صادر شده است.
پیروزبخت افزود: این گواهی‌ها به واحدهای تولیدی داده می‌شود که کاملا فرایند آنها با استاندارد حلال انطباق دارد و می‌توانند با علامت استاندارد ایران به کشورهای دیگر صادرات داشته باشند.
این مسئول با اشاره به اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد، افزود: راه اندازی دفاتر استانداردسازی در همه دستگاه‌های اجرایی کشور را در اولویت قرار داده ایم و امیدواریم استاندارد در دل همه دستگاه‌ها اجرایی شده و خود سازمان ملی استاندارد به عنوان ناظر عالی وارد کار شود.
وی با اشاره به استانداردهای محصولات غذایی گفت:در این خصوص مشکل چندانی در کشور نداریم و استانداردهای مواد غذایی مثل لبنیات، شیرینی و شکلات و... در سطح خوبی از استاندارد بوده و قدرت رقابت با تولیدات بین المللی را دارند.

استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه در حال تدوین است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه که جزو استادارهای ۱۷ گانه سازمان ایزو بوده در حال تدوین است.
وی گفت:سازمان ایزو به سازمان‌های تابعه اعلام کرده است که بهتر است در کشورهای خود این استاندارد را پیاده کنند و در این راستا ما نیز سال گذشته پیاده سازی آن را شروع کردیم.
این مسئول افزود: تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با رشوه را با خیلی از دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شروع کرده ایم و هنوز تمام نشده است.
پیروزبخت گفت: نمایندگان ایران در روزهای آینده در یک دوره آموزشی تدوین این استاندارد که از طرف سازمان ایزو برای همه کاربران گذاشته شده شرکت خواهند کرد و بعد از بازگشت استانداردهای مبارزه با مفاسد اقتصادی را تدوین می‌کنند.

استاندارد سوخت خودروها تجدید نظر شده است

وی گفت: بارها اعلام کرده ایم که در استاندارد سوخت خودروها تجدید نظر شده و هم اینک بنزین کشور منطبق با استانداردهای یورو چهار است که با استاندارد ملی آن انطباق دارد.
این مسئول افزود:نگرانی ما در مورد بنزین خیلی کاهش یافته است و هوای خوب تهران هم در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد بنزین در سطح خوبی عرضه می‌شود.
وی افزود:در خصوص خودروهای فاقد استاندارد نیز تصمیم گیری شده که به زودی نتایج آن را در جلسه شورای عالی استاندارد اعلام می‌کنیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر دانشگاه علوم پزشکی در قزوین حضور یافته است.