پرداخت بیش از 51 میلیارد ریال کمک هزینه درمان به بیماران خاص استان سمنان
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر حسن پیوندی با اشاره به تعهدات تأمین اجتماعی در پرداخت هزینه های مربوط به بیماران خاص و پرونده ای تحت پوشش این سازمان اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای سالجاری 51 میلیارد و 928 میلیون ریال سهم سازمان بابت 7468 نسخه سرپائی بیماران خاص در سطح استان پرداخت شده است.

وی افزود: بطور میانگین بابت هر نسخه هفت میلیون ریال به مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با سازمان شامل داروخانه، آزمایشگاه و سایر مراکز تشخیصی که با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد همکاری و ارائه خدمت دارند پرداخت شده است.

دکتر پیوندی با اشاره به انواع گروه های بیماری خاص و پرونده ای نیز بیان داشت: در حال حاضر 1305 بیمه شده در استان سمنان تحت عنوان بیمار خاص و پرونده ای شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوندی، سرطان و ام اس از حمایتهای درمانی سازمان در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم بهره مند می شوند.

وی افزود: طبق دستورالعمل های سازمانی در برخی موارد، نسخه های درمانی بیماران مانند داروهای هورمون رشد، انسولین های قلمی و بسیاری داروهای دیگر باید توسط واحد تایید دارو دفتر اسناد پزشکی تایید شود که طی شش ماهه اول سالجاری 2219 مورد نسخه دارویی و پاراکلینیکی تایید شده است.