نحوه استعلام و دریافت سوابق بیمه از سامانه سنهاب

بیمه مرکزی برای حل چنین نگرانی هایی، سامانه‌ای به نام سامانه سهناب را در سایت رسمی خود راه اندازی کرده که استعلام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از طریق آن امکان پذیر است. البته در حال حاضر «ازکی» نیز به عنوان یک سامانه مرجع برای خرید اینترنتی بیمه، در سایت خود بخشی را برای استعلام بیمه‌نامه‌ها از بیمه مرکزی فراهم کرده است. در واقع شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون نیاز به مراجعه به سایت بیمه مرکزی، صحت و سوابق بیمه شخص ثالث و بدنه خود را در سایت ازکی مشاهده کنید.

مشاهده سریع و راحت سوابق بیمه

همانطور که گفتیم شما می‌توانید به شکلی بسیار سریع و راحت، استعلام بیمه‌نامه خود را در سایت ازکی انجام دهید. مزیت سامانه سنهاب سایت ازکی نسبت به سایت بیمه مرکزی این است که به دلیل تعداد مراجعه بالا به سایت بیمه مرکزی، در مواقع زیادی این سایت از دسترس خارج می‌شود، اما سایت ازکی در تمام روزهای هفته و در 24 ساعت شبانه روز در خدمت شماست. همچنین استفاده از سایت بیمه مرکزی به دلیل ویژگی‌های ظاهری و مراحل طولانی آن، ممکن است برای برخی افراد سخت و پیچیده باشد که این مشکل با کوتاه شدن و ساده شدن مراحل، در سایت ازکی وجود ندارد.

برای استعلام سوابق بیمه  سنهاب ، کافی است که آدرس www.azki.com/sanhab را در مروگر خود کپی کنید. پس از ورود به این صفحه، برای دریافت استعلام بیمه دو راه وجود دارد. در حالت اول باید اسم شرکت بیمه، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی را وارد کنید تا اطلاعات بیمه‌نامه برای شما نمایش داده شود.

اما در حالت دوم می‌توانید فقط با وارد کردن کد یکتا و کد ملی، از وضعیت بیمه‌نامه خود استعلام بگیرید. البته کد یکتا مربوط به همه بیمه‌ها نیست و در بالای بیمه‌نامه‌های جدید کد یکتا نوشته شده است که از طریق آن می‌توان به سادگی استعلام بیمه را انجام داد.