توسعه بخش بیماران بین‌الملل در بیمارستان آتیه همدان
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علیرضا صفری با بیان اینکه 8 مرکز درمانی ملکی وابسته به سازمان تامین اجتماعی در سطح استان همدان فعال است، اظهار کرد: این مراکز شامل بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر، یک پلی‌کلینیک و پنج درمانگاه در شهرهای همدان، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن بوده که به ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و نیز مردم منطقه می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این مراکز خدمات درمانی سرپایی شامل ویزیت فوق تخصصی، تخصصی و عمومی، داروخانه، تصویربرداری، CT scan ،MRI، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، سرم‌تراپی، دندانپزشکی، مامائی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی و خدمات درمان بستری شامل ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، ارولوژی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، نوزادان، داخلی مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب CCU، ICU ،NICU و جراحی عمومی ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از وضعیت خدمات درمانی در استان گفت و افزود: در زمینه کیفیت خدمات درمانی مستقیم سازمان در مراکز ملکی، نظر اصلی را دریافت‌کنندگان خدمات و مراجع نظارتی عنوان می‌کنند اما تلاش برای نظارت مستمر و ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی چه از طریق نظارت‌های ستاد استانی و چه از طریق سیستم نظارت درونی مراکز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: وجود نیروهای خدوم و با انگیزه و نیز اشتیاق همیشگی آنها به افزایش رضایتمندی مراجعین و ارتقای کیفیت خدمات در مراکز تابعه از بهترین نقاط قوت مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه از دغدغه‌های اصلی مدیریت درمان استان تلاش برای کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا در خدمات سرپایی و بهبود وضعیت تعیین تکلیف بیماران اورژانسی است، تاکید کرد: هیچ‌گاه از اقدامات اصلاحی در این حوزه بی‌نیاز نخواهیم بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان به برنامه‌های عمرانی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان بهار و پلی‌کلینیک تخصصی در شهرستان ملایر از جمله برنامه‌هایی است که در اولویت اقدامات عمرانی قرار دارد.

وی بیان کرد: توسعه بخش NICU در بیمارستان دکتر غرضی ملایر و ایجاد بخش بیماران بین‌الملل در بیمارستان آتیه همدان از برنامه‌های آتی این مدیریت خواهد بود.