رشد دو برابری ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو مصمم است تاپایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را به ۴ هزار مگاوات برساند.

وی با بیان اینکه ایران علاوه بر برخوداری از منابع عظیم انرژی‌های فسیلی از منابع خوب در انرژی تجدیدپذیر برخوردار است، ادامه داد: درحال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی شناسایی شده است.

حائری از شناسایی ۱۵۰ هزار مگاوات انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: با وجود ۸۲ هزار مگاوات نیروگاه‌های آبی، اتمی و تلمبه ذخیره‌ای پتانسیل بسیار زیادی در استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشور ایجاد شده است.

وی از ورود ۵۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در اوج پیک امسال به مدار مصرف و کمک به تولید برق سراسری خبر داد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو به تصویب نرخ خرید برق انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو اشاره کرد و بر ضرورت استفاده از راه‌های دیگر برای ترغیب بیشتر فعالان خبر داد.

توانایی ایران برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

همچنین «نیشاکانت اوجها» نماینده اتحادیه بین‌المللی انرژی‌های خورشیدی در این مراسم گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند مرکزی برای توسعه این نوع انرژی در منطقه باشد.

وی افزود: ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در همه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه این نوع انرژی باشد.

وی با بیان اینکه نفت و گاز روزی به پایان می‌رسد، بر ضرورت توجه بیشتر به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد.

نیشا ادامه داد: اکنون درصد بسیار ناچیزی از انرژی خورشیدی در ایران استفاده می‌شود که باید این درصد افزایش پیدا کند.

نماینده اتحادیه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: این اتحادیه آمادگی دارد به ایران در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کند.
منبع: تسنیم