باند بازی، معضل صنعت بیمه

مونا حصیری امیری با بیان اینکه "چالش های صنعت بیمه در استان مازندران بسیار است"، گفت: نرخ شکنی در بیمه‌های مختلف سبب شده تا سایر شرکت‌های بیمه‌ای دچار مشکل شوند و این مساله به معضل بزرگی برای صنعت بیمه در این استان تبدیل شده است.

وی گفت:"در حال حاضر با توجه به یکسان سازی حق بیمه های عمر، همه شرکت های بیمه به یک اندازه در این زمینه قدرت مانور دارند و در این بین امتیاز خود شرکت بیمه سبب فروش بیمه عمر می شود." 

رئیس شعبه شرکت بیمه رازی در شهر بابل ابراز امیدواری کرد که مساله نرخ شکنی در بین شرکت‌های بیمه مانند بیمه های عمر کنترل شود.

حصیری امیری مدعی شد که باند بازی‌ها به یک معضل در صنعت بیمه تبدیل شده  زیرا هر جا که به گفته او یک آشنا و معرف باشد می‌توان کار را راحت گرفت و مناقصه دیگر معنایی ندارد.

وی، با اشاره به فروش پایین شرکت‌های بیمه در استان متبوع خود، گفت: مردم این استان بیشتر از بیمه های اجباری مانند ثالث استقبال می کنند زیرا از نظر مالی و اقتصادی آنقدر در مضیقه هستند که اگر چاره‌ای داشته باشند ثالث را هم نمی‌خرند.

رئیس شعبه شرکت بیمه رازی در شهر بابل، ادامه داد: در شهرهای بزرگتر مانند ساری به دلیل وجود ادارات مختلف شاید فروش راحت تر باشد اما در بابل فقط خرده فروشی می‌شود و با اینکه نمایندگان و پرسنل برای بازاریابی بیمه های عمر فعالیت بسیاری می کنند اما فروش بسیار پایین است و بازخرید بیشتر طرفدار دارد.