مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد:
اجرای واحد تولید کنسانتره آهن کرمانشاه، 6 معدن را فعال می کند
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سیدرضا عظیمی در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره آهن (از هماتیت کم عیار) استان کرمانشاه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است که با مشارکت بخش خصوصی انجام شد.
وی ادامه داد: در فاز نخست اجرای این طرح تولید کنسانتره ، ۱۰۰ نفر به کار مشغول خواهند شد و درنتیجه آن، یک معدن اصلی و ۵ معدن هماتیت مجاور فعال خواهد شد.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به اینکه طرح تولید کنسانتره آهن (از هماتیت کم عیار) در 2 استان زنجان و کرمانشاه تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: این کارخانه در استان کرمانشاه و معادن در استان زنجان واقع شده است.

وی ادامه داد: امکان الگو برداری و توسعه آن برای فعال سازی سایر معادن هماتیت با اجرای طرح احیای معادن کوچک در سایر استان ها وجود خواهد داشت.

عظیمی خاطرنشان کرد: کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، هماهنگی های لازم را بین دارنده مجوز معدن، سرمایه گذار و تکنولوژی طراحی کارخانه و صدور جواز تاسیس کارخانه در شهرک صنعتی سنقر استان انجام داد.