شرایط بیمه سلامت در بریتانیا برای مسافران چگونه است؟

خدمات بیمه عمومی تحت مدیریت و نظارت سازمان سرویس سلامت همگانی که از سال 1948 در بریتانیا فعال شده، ارائه می‌شود. اساس این این خدمات بر پایه این است که خدمات بیمه سلامت باید در دسترس همه شهروندان بریتانیا بر اساس توانایی مالی قرار بگیرد. 

گرچه خدمات بهداشتی برای شهروندان بریتانیایی بسته به نوع درمان آنها رایگان است اما شهروندان غیر بریتانیایی باید هزینه  بیمه  خود را قبل از درمان بپردازند مگر آن که شرایط اورژانسی پیش بیاید.

 بعضی از خدمات درمانی در بریتانیا معاف از پرداخت هزینه‌اند. صرفنظر از اینکه در آن جا زندگی می‌کنید یا خیر. اما اگر شما برای دیدن بریتانیا سفر کرده‌اید و در بیمارستان بستری شده اید، هزینه درمانی خود را باید پرداخته کنید مگر اینکه کشور محل زندگیتان قرارداد دو جانبه ای با کشور بریتانیا در این امور بسته باشد و یا عضو اتحادیه اروپا باشد. پس پیشنهاد ما این است که قبل از سفر به بریتانیا بیمه سفر تهیه کنید.

 اگر اقامت کشوری از اتحادیه اروپا را دارید بهتر است که از کارت بیمه سلامت اروپایی خود استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است که کارت بیمه را از سازمان ملی خدمات سلامت دریافت کنید. اما باید توجه داشت که این کارت هزینه  بازگشت شما به کشور خودتان یا وسایلی که گم کرده‌اید را پرداخت نمی‌کند و این نوع بیمه، خسارت خانه یا ماشین شما را نیز پرداخت نمی‌‌کند. بهتر است قبل از خریدن بلیت پرواز، تمام شرایط و تعهدات بیمه خود را مطالعه کنید.

منبع: چابک آنلاین