مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با قلم خبر داد:
برخورد با شرکت های صوری در منطقه آزاد چابهار
با شرکت های صوری در منطقه آزاد برخورد می کنیم

چندروزی نیست که یک مقام مسئول از لغو امتیاز 12 هزار شرکت صوری در مناطق آزاد خبر داد و این مسئله باعث شد تا طرح ضربتی درتمام مناطق آزاد ایجاد شود و مسئولان مناطق آزاد کمر همت به متخلفان بپردازند  چراکه شرکت های کاغذی برای آنکه از معافیت های مناطق آزاد و وام های اختصاصی کلان به این مناطق بهره مند شوند و یا برای فرار از مالیات فعالیت خود را در مناطق آزاد ایجاد می کرد که خوشبختانه این شرکت ها توسط سازمان امور مالیاتی در حال رصدو پایش است .

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درمورد ثبت شرکت های صوری در مناطق آزاد گفت: در طی سالها ممکن است شرکت هایی ثبت شده باشند که به صورت صوری فعالیت می کردند که ما برای پیشگیری از فعالیت غیرقانونی آنها آنها را مجبور به تمدید مجوزشان می کردیم. 

عبدالرحیم کردی ادامه داد: شیوه تمدید مجوز را به صورت سالیانه انجام می دهیم و آنهایی را که مراجعه می کنند و نسبت به ثبت آخرین تغییرات اقدام می کنند مجوزهایشان را تمدید می کنیم درغیراینصورت امکان فرار مالیاتی و تخلف وجود دارد.

او راهکار پیشگیری از این تخلف را اینگونه عنوان کرد و گفت: برای پیش گیری از فرار مالیاتی شرکت ها پس از ثبت شرکت مجوز فعالیت آنها را صادر کرده که مجددا به تمدید نیاز دارد درغیراین صورت غیرفعال می شوند.