تجلیل از نفر سوم جشنواره عکس تامین اجتماعی در یک نگاه
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در مراسمی با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی یاسوج از اسحاق آقایی به پاس مشارکت شایسته در سومین جشنواره عکس تامین اجتماعی در یک نگاه و کسب رتبه سوم این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر به عمل آمد .
     مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به نقش تصاویر در انتقال معانی و پیام ها اظهار داشت : عکس ها می توانند معنا و پیام هایی را متبادر کنند که گاه چنین متن ، مقاله یا سخنرانی از انتقال آن ناتوان است .
     عباس نورمحمدی ، عکاسی را فعالیتی هنری ، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت : عکس ها بخشی از فرهنگ هر جامعه را تشکیل می دهد و زبان تصویر گویاترین و رساترین زبان در دنیای کنونی است .
     وی افزود : عکس ها در طول تاریخ ، گنجینه ای مهم در شناخت انسان و چگونگی زندگی و فعایت او به شمار می رود و فرهنگ، ارزش ها و باورها و مناسبات اجتماعی و سیاسی را بازتاب می دهد .
    نورمحمدی اظهار داشت : در دنیای کنونی عکس ها در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما حضور دارد و هر لحظه هزاران تصویر از زندگی روزمره تولید و منتشر می شود که تاثیر بسزایی در آگاهی مردم و نوع نگاه آنها به زندگی و رویدادهای پیرامون انسان ها دارد .
     مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نوع نگاه و خلاقیت عکاس بیشترین نقش و تاثیر را در موفقیت یک عکس ایفا می کند، گفت : عکس ها به نگاه ما به زندگی عمق می بخشد و پنجره تازه ای از حقایق را به روی بیننده می گشاید .
     وی عکس ها را شاهدان عینی و ماندگار هر صحنه یا رویداد توصیف کرد و افزود : آنچه در محیط پیرامون خود هر روز می بینیم و بی تفاوت از کنار آنها می گذریم ، گاه با نگاه خلاقانه یک عکاس و سپس مهارت او در ثبت و انتشار آن ، تبدیل به منظره ای دیدنی و جالب می شود که نگاه ما را تغییر می دهد و به اندیشه و تفکر عمییق تر با برداشت های متنوع و متفاوت وامی دارد و نگاه و دیدگاهی تازه تر به رویدادهای عادی زندگی پیدا می کنیم .
     وی تامین اجتماعی را سازمانی با کارکردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و گفت : سازمان تامین اجتماعی دارای مخاطبان گوناگون، خدمات متنوع و نقش اثرگذار است و هم مخاطبان و هم فعالیت های آن می تواند سوژه های مناسبی برای عکاسی و فعالیت های هنری باشد .
     وی افزود : انتقال پیام ها و مفاهیم تامین اجتماعی از طریق عکس ، نقاشی و سایر فعالیت های هنری می تواند تاثیر زیادی بر نهادینه کردن این مفاهیم و توجه به تامین اجتماعی به عنوان پایه و اصلی اساسی در توسعه داشته باشد .
     در این مراسم لوح تقدیراهدایی امیرعباس تقی پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، به پاس مشارکت شایسته در این جشنواره به اسحاق آقایی اهدا شد .
      لازم به ذکر است که سومین جشنواره عکس «تأمین اجتماعی در یک نگاه» در محورها و موضوعات ایمنی در کار، کارآفرینان و تولید، کارگران ساده و ماهر در محیط کار، خانواده، کودکان و امید به آینده، حوادث ناشی از کار، بازنشستگان، ورزش و سلامت، خدمات بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی، نگاه آزاد و خلاقانه به مقوله تأمین اجتماعی و خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و از میان 700 اثر ارسال شده به این جشنواره ، اثر ارسالی اسحاق آقایی رتبه سوم را به خود اختصاص داد .