راه اندازی سامانه متمرکز مستمری‌ها در اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد علی عباس زاده وحید مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت:  با توجه به اهمیت ارایه خدمات مطلوب،دقیق و بهنگام به مستمری بگیران به ویژه در زمینه خدمات درمانی و بحث پرداخت مستمری ماهیانه و حقوق به مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش، این موضوع بسیار ضروری  و دارای اهمیت است.

وی افزود: یقینا در موضوع ارائه خدمات به مخاطبین سازمان، موضوع به روز بودن و طراحی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
عباس زاده وحید ادامه داد:بعد از راه اندازی سامانه خدمات غیر حضوری این سامانه سطح کیفی ارائه خدمات به مخاطبین سازمان را بالاتر برده و زمینه تسریع خدمات به آنها را فراهم نموده است و یقینا رضایتمندی جامعه هدف را بدنبال خواهد داشت.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: آنچه که در این مسیر برای ما اجتناب ناپذیر است موضوع آموزش کاربران و کارکنان واحدهای ذی ربط است.
وی ادامه داد: آموزش یک فرصت است و  نه هزینه و می بایست با آموزش دقیق ،تخصص را در کارکنان بالاتر برد و به این طریق  رضایتمندی ارباب رجوع را بدست آورد.
عباس زاده وحید عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان شمالی از جمله اولین  استانهایی است که این سامانه در آنها راه اندازی شده است و تمام توان خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به خانواده بزرگ تامین اجتماعی در استان بکار خواهیم بست.
وی در خصوص مزایای راه اندازی این سامانه گفت: سامانه متمرکز مستمری با اهدافی نظیر ایجاد پایگاه اطلاعات متمرکز از احکام مستمری، مدیریت مصارف، کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای اجرایی، یکسان سازی رویه ها و فرآیندها و فراهم کردن بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران طراحی شده است.
وی ادامه داد: با کمک این سامانه، ارتباط برخط با سامانه کمیسیون های پزشکی، سامانه متمرکز نامنویسی و وب سرویس های سایر دستگاهها نظیر سازمان ثبت احوال و بانکهای دارای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی مبنی بر کنترل برخط شماره حساب مستمری بگیران ایجاد شده است ،که این امر موجب صحت سنجی اطلاعات مبنای برقراری مستمری شده است.
عباس زاده وحید افزود:  در حال حدود 17 هزار نفر مستمری بگیر اصلی و 25 هزار نفر تبعی مستمری بگیر از خدمات سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی  بهره مند هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی متذکر شد: در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی  به صورت غیرحضوری و در قالب سامانه خدمات غیر حضوری به جمعیت  332 هزار نفری تحت پوشش  اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ، ارائه می شود.
وی یادآور شد: بخش بیمه‌ای این سازمان دارای 7  شعبه دائمی،3 شعبه اقماری و 3 کارگزاری رسمی در سطح استان خراسان شمالی  است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود.