مهم‌ترین کارکرد مشارکت تامین اجتماعی و آموزش و پرورش هدایت زندگی اجتماعی دانش آموزان است
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد علی عباس زاده وحید طی بازدید از دو مرکز آموزشی در شهر بجنورد که بمنظور دیدار با دانش آموزان و  در راستای تعمیم و گسترش مفاهیم بیمه تامین اجتماعی صورت گرفت، اظهارداشت: مهم ترین ثمره مشارکت سازمان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش ،هدایت زندگی  اجتماعی دانش آموزان است.
وی افزود:درموضوع فرهنگ سازی بیمه تامین اجتماعی  بستر مشارکت سازمان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش باید برمبنای بهبود زندگی فرد در اجتماع بنیان گذاشته شود.
عباس زاده وحید ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آنرا مهم ترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می دانند.
وی افزود: براین اساس اقتصاد و فرهنگ که زمینه ساز رفاه و تمدن است را دو مقوله بسیار مهم و موثر در پیشرفت ملت ها به شمار می آورند.
عباس زاده متذکر شد:یقینا گسترش بیمه تامین اجتماعی در اجتماعی تضمین کننده امنیت اجتماعی و اقتصادی و توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه خواهد بود.
وی با بیان این که آموزش و پرورش مولد و اشاعه گر سرمایه اجتماعی در جامعه محسوب می شود ، افزود: اگر دانش آموزان به عنوان سرمایه بزرگ کشور در راستای مولفه های موثر در پیشرفت کشور تربیت شوند، می توانند نقش های خود را در بزرگسالی با ظرافت و حساسیت ایفا کنند و زمینه ساز توسعه کشور و تضمین امنیت اجتماعی و اقتصادی خانواده ها شودند.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی دوره ابتدایی مهم‌ترین دوران تربیتی زندگی دانش‌آموزان دانست وگفت: بنابراین باید در امر آموزش و فرهنگ سازی مفاهیم بنیادین تامین اجتماعی به آن توجه ویژه نشان داد .
وی افزود: چراکه بر اساس تحقیقات دانشمندان علوم تربیتی ۷۰ درصد شخصیت دانش آموزان قبل از ۶ سالگی شکل می‌گیرد و تا پایان ۱۲ سالگی تکمیل می‌شود و این دوران بهترین فرصت نهادینه کردن مفاهیم و فرهنگ تامین اجتماعی در نهاد این عزیزان و آینده سازان است.
عباس زاده اظهارداشت: از دیگر سو آینده کشور در دست دانش‌آموزان است، و خانواده‌ها نیز باید در تربیت و فرهنگ سازی استفاده از پوشش تامین اجتماعی در میان  دانش آموزان هم‌گام با نهاد های آموزشی تلاش کنند تا شاهد آبادانی و توسعه همه جانبه کشور باشیم.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی آموزش را  یکی از فاکتورهای مهم واساسی در نهاینه کردن هر امر و فعالیتی عنوان کرد و گفت: راهبردی ترین و مناسب ترین آموزش در هر برهه ای از زندگی، آموزش در دوران کودکی است.
شایان ذکر است در این برنامه مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی  همراه با تیم کارشناسان ارشد روابط عمومی و آموزش ضمن حضور در کلاسهای درسی  دانش آموزان دبستان پسرانه جوادالائمه و دبیرستان دخترانه بنت الهدی شهر بجنورد،با تشریح مفاهیم بیمه تامین اجتماعی به زبان ساده و ارائه بسته های قوانین و مقررات تامین اجتماعی بر ضرورت همکاری و تعامل دانش آموزان به عنوان رابطین و همیاران تامین اجتماعی بین سازمان و خانواده های خود تاکید کردند.