حباب سکه به صفر رسید
منتظر جهش قیمت طلا باشیم؟

محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا بیان کرد: حدود سه هفته‌ای است که به لحاظ کاهش تقاضا قیمت‌ها ثبات پیدا کرده و باعث شده حباب سکه و نیم سکه به صفر برسد.

طلا و سکه ارزان شد

بر این اساس لازم به ذکر است قیمت طلا و قیمت سکه در بازار امروز نسبت به آخرین روز معاملات بازار طلا کاهش یافته است. به این ترتیب قیمت سکه امامی با 5هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 15هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی با 10هزار تومان کاهش به سه میلیون و 990هزار تومان رسید.همچنین قیمت نیم سکه و قیمت ربع سکه نیز با افت 10هزار تومانی به ترتیب به دو میلیون و 40 و یک میلیون و 240هزار تومان کاهش یافت.امروز قیمت طلا هر گرم، هزار تومان ارزان شد و بهای امروز آن به 408هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای اضافه کرد: البته در این مدت بهای اونس جهانی نوساناتی داشته اما مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل نرخ ارز باعث ثبات و آرامش بازار طلا و شفافیت قیمت‌ها شده، در این راستا میل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و میزان تقاضا برای طلا و سکه نیز کاهش پیدا کرده است.این فعال صنف طلا همچنین با اشاره به کاهش حجم تقاضای بازار تاکید کرد: با توجه به ماه محرم و صفر میزان تقاضای طلا و سکه کاهش پیدا کرده است که بعد از گذشت این ایام تقاضاها مجددا بازخواهد گشت، اما این بازگشت تقاضا نیز تاثیری بر قیمت طلا ندارد.

کشتی‌آرای درباره آینده بازار طلا تصریح کرد: بعید به نظر می‌رسد در آینده جهش قیمتی برای طلا و سکه داشته باشیم و پیش‌بینی ما ادامه ثبات و آرامش در بازار طلا است.