سامانه متمرکز مستمری سازمان تأمین اجتماعی در خراسان رضوی راه اندازی شد
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید محسن نظام خیرآبادی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خراسان رضوی در پی استقرار این سامانه گفت : سازمانها به واسطه رشد تکنولوژی و سرعت انتقال دانش نیاز است فرایند خدمات را کوتاه کرده و سرعت ارائه آن را افزایش دهند.

نظام افزود: با توجه به تولد نسل جدید سازمانهای چابک ، سازمان تأمین اجتماعی نیز در همین راستا اقدام به اصلاح فرایندهای ارائه خدمات و ادغام عمودی آنها در واحدهای تخصصی از جمله امور نامنویسی و امور مستمریها کرده است که به دنبال آن سامانه جدید مستمریها توسط متخصصان ، طراحی و پس از ارائه آموزشهای لازم به کارکنان نصب و راه اندازی شد.
وی گفت: بر این اساس داده ها جهت ارائه خدمات بصورت تک فرایندی و متمرکز تعریف می شوند . این اقدام موجب شده است، صدور احکام بازنشستگی ، جمع آوری سوابق بیمه ای ، مشاهده سوابق و مواردی از این قبیل در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه شود . طی استقرار این سامانه امکان ثبت برقراری مستمری از تمامی شعب تأمین اجتماعی فراهم شده است . همچنین ارتباط مستقیم با سامانه های متمرکز نامنویسی ، سوابق و کمیسیونهای پزشکی از دیگر محاسن این سامانه است و در آن صدور سند غرامت نقص عضو ، غرامت فوت و ماترک نیز به صورت متمرکز صورت می پذیرد . یکی دیگر از ویژگیهای این سامانه هدایت نظام مند کاربر در طول فرایند صدور حکم بازنشستگی و امکان کنترل و نظارت توسط اداره کل استان است.
مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد : تولد نسل های جدید سامانه های ارائه خدمات در این سازمان مدیریت منابع انسانی مطلوبتر ، کاهش هزینه های سربار ، رفع همپوشانیهای بیمه ای و از همه مهمتر رضایتمندی هر بیشتر مخاطبین سازمان را به همراه خواهد داشت .