توئیت ایلان ماسک باز دردسرساز شد
به نقل از انگجت، تسلا با دخالت در سازماندهی اتحادیه‌های کارگری مشروع، قوانین کار را زیر پا گذاشته است و به همین دلیل "آمیتا بامن تریسی" قاضی دادگاه اداری کالیفرنیا حکم به محکومیت تسلا و ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت داد.

این خودروساز ظاهرا مرتکب تخلفات زیادی علیه قانون ملی روابط کار در سال‌های 2017 و 2018 شده و دادگاه در پی شکایات ارائه شده از سوی اتحادیه کارگران خودروسازی تصمیم به صدور این حکم گرفته است.

به گفته بلومبرگ و رویترز، یکی از تخلفاتی که در این پرونده ذکر شده است، توئیت رئیس شرکت یعنی ایلان ماسک است.

اظهارات ماسک پاسخی بود به کسی که از گزارش‌های سال گذشته در مورد متهم کردن تسلا به ایمنی ضعیف در محل کار و داشتن یک مدیریت بر ضد اتحادیه پرسیده بود و ماسک نیز علیه این اتحادیه حرف زده بود.

دادگاه می‌گوید این توئیت به معنای تهدید کارمندان است که در صورت پیوستن به اتحادیه باید بی خیال پرداخت پاداش از سود سهام کارخانه شوند.

قاضی اکنون از تسلا می‌خواهد حق کارگرانی را که طرفدار اتحادیه هستند و به آن پیوسته‌اند پرداخت کند و دست از هشدار بردارد. علاوه بر این، این حکم اظهار می‌دارد که شرکت باید جلساتی را در کارخانه مونتاژ خود در کالیفرنیا برگزار کند تا به حرف کارگرانی که می‌گویند تسلا قوانین کار را نقض کرده گوش دهد و حقوق آنها را برایشان توضیح دهد. ایلان ماسک نیز باید در این جلسات شرکت کند.

گفته می‌شود تسلا هنوز هم می‌تواند برای حکم قاضی تقاضای تجدید نظر کند و در پایان شاید مجبور به انجام هیچ یک از این موارد نباشد.