ایران خودرو و سایپا در جمع گران فروشان
پیکاپ تحویل کارخانه 100 میلیون گرانتر از بازار
بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو شرکت گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرودیزل به جمع خودروسازان گران‌فروش پیوسته‌اند.

بر این اساس گروه خودروسازی سایپا در حالی قیمت خودروی ساینا با رینگ آلومینیومی را ۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است که قیمت این محصول در بازار ۵۵ میلیون تومان بوده و درواقع سایپا این محصول را ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد.

همچنین در مورد دیگری این شرکت قیمت خودروی سراتو را ۲۹۵ میلیون تومان تعیین کرده در حالی که این خودرو در بازار آزاد حدود ۱۲ میلیون ارزان‌تر و به قیمت ۲۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما بزرگترین اختلاف قیمتی کارخانه و بازار در پیکاپ دو کابین‌ ایران‌خودرودیزل و در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی در کارخانه ۳۵۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است در حالی که قیمت این خودرو در بازار ۲۵۹ میلیون تومان است. همچنین  پیکاپ دوکابین فوتون دیزلی در کارخانه ۳۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 ایسنا برای پیگیری علت این گران‌فروشی با گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرودیزل تماس گرفت که در این رابطه هیچ یک از این دو شرکت خودروسازی هرچند با گذشت بیش از یک هفته که قول پاسخگویی داده‌ بودند، تا لحظه انتشار این خبر پاسخگو نبودند.

این وضعیت در حالی است که پیش از این عباس تابش - رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده بود که هرگونه عرضه خودرو از سوی خودروسازان به قیمت‌هایی بیش از قیمت بازار، تخلف محسوب می‌شود. گران‌فروشی این دو خودروساز از سازمان حمایت پیگیری خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت‌های مدیران خودرو، کرمان موتور و بهمن موتور برخی محصولات خود را گران‌تر از نرخ‌های بازار می‌فروشند.