برگزیده کن نماینده روسیه در اسکار شد
 به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ فیلم «Beanpole» که نماینده اسکار روسیه در اسکار ۲۰۲۰ شد روایتگر داستان دو زن است که پس از جنگ جهانی دوم از ارتش مرخص شده‌اند و حالا باید با تجارب آسیب‌زای دوران جنگ دست و پنجه نرم کنند. 

این فیلم امسال در بخش نوعی‌نگاه جشنواره کن حضور داشت و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی را برای «کانتمیر بالاگوف» به ارمغان آورد و بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فیپرشی در این بخش نام گرفت.

«Beanpole» از تاریخ ۲۰ ژوئن در سینماهای روسیه اکران شد و ۴۲۸ هزار دلار فروخت. این بیست و هفتمین فیلمی است که از زمان انحلال جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ از سوی سینمای روسیه در شاخه اسکار خارجی شرکت می‌کند. این کشور در سال ۱۹۹۴ با فیلم «آفتاب سوخته» به کارگردانی «نیکیتا میخالکوف» برنده اسکار خارجی شد و شش بار دیگر نیز به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته است. 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

سینمای ارمستان با فیلم «شب بلند» ساخته «ادگار باغداساریان» و سینمای هنگ‌کنگ با فیلم «توفان سفید ۲» به کارگردانی «هرمان یائو» نیز جدیدترین کشورهایی هستند که وارد رقابت اسکار ۲۰۲۰ شدند. 

تاکنون ۸۰ کشور فیلم برگزیده خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند. 

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.