تبادل فايل با واي‌فاي
اين روش تبادل دو مزیت بسیار بزرگ دارد: نخست آن‌كه سرعت تبادل با این روش ده‌ها برابر بلوتوث و فناوری‌های قدیمی است؛ ديگر آن‌كه می‌توان بين دستگاه‌هایی با پلتفرم‌های مختلف (اندروید، iOS، ویندوزفون، ویندوز، مک، لینوکس و ...) بدون نیاز به سیم ارتباط برقرار كرد. 
چنانچه شما هم به اين شيوه تبادل فايل علاقه داريد می‌توانید يكي از اپليكيشن‌هاي زير را دانلود و فایل‌های خود را جابه‌جا كنيد.


1- AirDroid
با این اپلیکیشن می‌توان فایل‌ها را با سرعتی باورنکردنی میان گجت‌های اندرویدی و رایانه‌های مک و ویندوز جابه‌جا کرد. كافي است موبایل و كامپيوتر را به یک شبکه وای فای يكسان متصل کرده و پس از باز کردن اپلیکیشن آدرس اینترنتی به نمایش درآمده را در مرورگر رایانه وارد کنید تا صفحه تبادل فایل برایتان نشان داده شود. اين برنامه بين كامپيوتر و موبایل ارتباط برقرار می‌کند. درنتيجه می‌توانید کنترل تلفن هوشمندتان را از راه دور با كامپيوتر در دست بگيريد. اين اپليكيشن كاربردي علاوه بر نسخه تحت وب، دو نسخه مخصوص ویندوز و مک نيز دارد که قابلیت‌های بیشتری چون ردیابی موبایل از راه دور را در اختیارتان قرار می‌دهد.



2- Zapya
با استفاده از این اپليكيشن می‌توان با سرعتی بسیار بیشتر از نسخه‌های گوناگون بلوتوث نسبت به ارسال و دریافت داده اقدام كرد. سرعت زاپیا چیزی بین دو تا 10 مگابایت در ثانیه است. دونفری که قصد تبادل فايل از طریق این برنامه را دارند باید به یک شبکه‌ وای‌فای متصل باشند. فرد می‌تواند لیست کاملی از دوستان خود را که در آن شبکه حضور دارند مشاهده كرده و در صورت تمایل هرگونه فایلی را بدون محدودیت ارسال يا دريافت كند. در بخش تنظيمات نيز می‌توان تعیین کرد که کدام نوع از فایل‌ها نباید از طریق برنامه منتقل شوند.
یکی از قابلیت‌های خوب اين برنامه، امکان ساخت QR Code های شخصی برای اشتراک‌گذاری محتواست. با ساخت یکی از آن‌ها برای یک فایل، چندین نفر می‌توانند به‌طور همزمان از طریق اسکن کردنش به دریافت فایل موردنظر اقدام کنند.



3- SHAREit
اين اپليكيشن كه از فناوری واي فاي دایرکت برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند قابلیت ارسال همزمان اطلاعات را به پنج دیوایس بدون کاهش کیفیت دارد. کافی است پس از نصب و ورود به محیط اپ مشخص كنيد که قصد ارسال يا دريافت فايل را دارید. از نظر فنی تفاوت چندانی میان دو حالت دریافت و ارسال وجود ندارد. فرد ارسال‌کننده باید فايل را انتخاب و سپس گزینه ارسال را بزند. در این حالت دستگاه فرد دریافت‌کننده به‌عنوان هات اسپات عمل کرده و اطلاعات نیز از طریق وای فای ارسال می‌‌شوند. یکی از قابلیت‌های جالب اين اپليكيشن آن است که پس از اتصال دو دستگاه باهم فرد پذیرنده فایل می‌تواند کلیه محتوای موجود در دستگاه فرد فرستنده را دیده و بدون دخالت او هرکدام را که خواست به دستگاه خود ارسال کند. البته این کار با صدور دسترسی توسط فرد مقابل انجام خواهد گرفت.


4- Superbeam
اين برنامه يكي ديگر از اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم از طریق اتصال مستقیم وای‌فای است که به شما اجازه می‌دهد بدون پیچیدگی خاصی از طریق NFC یا کدهای QR با دستگاه‌های دیگر جفت شده و فایل‌ها را جابه‌جا كنيد. چندین زبانه بودن برنامه، قابلیت ارسال فايل به كمك QR Code از ديگر امكانات اين اپليكيشن است. superbeam امکان ارسال فایل توسط مرورگر رایانه را نیز دارد. متأسفانه اين برنامه کاملا رایگان نیست و برای استفاده از قابلیت‌هایی مانند ارسال همزمان یک فایل به چند نفر می‌بایست با پرداخت درون برنامه‌ای آن را به نسخه کامل ارتقا دهید.


5- CM Transfer
به کمک CM Transfer و نصب آن روی هر دوگوشی گیرنده و فرستنده، می‌توان به‌راحتی به انتقال انواع فایل پرداخت. اين برنامه بااتصال به وای فای داخلی دوگوشی، از وجود مودم جداگانه یا ارتباط اینترنتی بی‌نیاز است و می‌تواند فایل‌ها را با سرعتی بیش از 80 برابر بلوتوث ارسال کند. کافی است وارد اپلیکیشن شده و بعد از کلیک روی گزینه‌ Send File فایل‌های موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس گزینه‌ Send را بزنيدتا به صفحه جست‌وجوی دستگاه‌ها منتقل شوید. گيرنده نيز باید گزینه‌ Recieve File را بزند تا گوشی مقصد درگوشی فرستنده به نمایش دربیاید. با کلیک روي فرستنده موردنظر ارتباط به‌صورت خودکار برقرار و انتقال فایل آغاز می‌شود.






6-WiFi File Transfer
Wifi File Transfer یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خوب تبادل فایل میان موبايل و كامپيوتر است
كه با دریافت یک آدرس اینترنتی از اپ و واردکردن در مرورگر، می‌توان فایل را جابه‌جا كرد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اپلیکیشن رمزگذاری برای تبادل فایل‌هاست. از این قابلیت می‌توان برای مواقعی که از وای فای عمومی محل کار یا دانشگاه استفاده می‌کنید برای تأمین امنیت تبادل فایل‌ها بهره برد. از دیگر قابلیت‌های اين برنامه می‌توان به آپلود و دانلود چندین فایل به‌طور همزمان، فشرده‌سازی فایل‌ها به فرمت زیپ و اجرای اپلیکیشن در پس‌زمینه سیستم‌عامل اشاره كرد.


7- Droid Over Wifi
توسط اين برنامه می‌توان با ایجاد ارتباط بين موبايل و كامپيوتر در مرورگر دسکتاپ گوگل کروم به یک فایل منیجر بسیار منظم و شکیل برای تبادل فایل‌ها دسترسی داشت.
Droid Over Wifi نه‌تنها قادر به رمزگذاری فایل‌های تبادلی است بلکه هیچ‌گونه محدوديتي برای بارگذاری فایل‌ها ندارد.

8- ES File Explorer

برای استفاده از اين اپليكيشن هر دو دستگاه باید به یک شبكه متصل باشند. پس از برقراري ارتباط اپلیکیشن به‌صورت خودکار سایر تلفن‌های هوشمند و رایانه‌هایی را که می‌توانید به آن‌ها وصل شوید تشخیص می‌دهد. اكنون قادر خواهید بود به‌سادگی به تبادل فایل بپردازید. بد نیست به این نکته هم اشاره‌کنیم که اين برنامه به‌تنهایی یک ابزار مدیریت فایل بسیار قوی نیز محسوب می‌شود.
9- WiFi Shoot
این اپ را می‌توان یکی از نخستین اپلیکیشن‌های تبادل فایل بی‌سیم توسط دستگاه‌های اندرویدی دانست. اگر به دنبال برنامه‌ای هستيد که تنها کار انتقال فایل‌ها را انجام دهد و قابلیت‌های اضافی دیگر را نداشته باشد، بی‌شک WiFi Shoot گزینه موردنظر شماست. کار کردن با این اپليكيشن بسیار ساده است. ضمن آن‌كه با نسخه‌های پایین‌تر اندروید نیز سازگاری دارد.


10- Send Anywhere
با اين اپليكيشن می‌توان حجم نامحدودی از فايل رابین دو موبایل یا یک موبایل و كامپيوتر را جابه‌جا کرد. برای این تبادل فقط به یک اتصال وای فای احتیاج دارید. اپلیکیشن برای تبادل از حجم وای فای شما استفاده نمی‌کند و فقط برای ایجاد ارتباط به آن احتیاج دارد.
ارسال فایل به سه روش واردکردن کد شش رقمی، اسکن بارکد و ساخت لینک موقت 48 ساعته برای دانلود انجام می‌شود.
Send Anywhere شاید برای اندرویدی‌ها صرفا یک ابزار انتقال فایل باشد، اما برای کاربران iOS می‌تواند نقش یک فایل منیجر را هم ایفا کند.
گرچه نمی‌توانید فایل‌ها را در Camera Roll یا آرشیو موزیک آیتونز ذخیره کنید، ولی فایل‌ها براي همیشه در اپلیکیشن باقی می‌مانند و با هر بار مراجعه قادر به دسترسی و اشتراک‌گذاری آن‌ها خواهید بود. با پلیر درون برنامه نيز می‌توانید از موزیک‌ها پلی لیست بسازید و حتی فیلم‌های زیرنویس‌دار پخش‌کنید.







معرفي وب سايت:
you.regettingold.com
كافي است تاريخ تولد خود را وارد كرده و اطلاعات جالبي را ببينيد. از تعداد روز، ماه، دقیقه و ثانیه سال گرفته تا اتفاقات تاریخی که در روزهای قبل و بعد از تولدتان روی ‌داده است در سايت نشان داده می‌شود.


privacygrade.org
این روز‌ها حفاظت از حریم شخصی در محیط آنلاین تبدیل به دغدغه‌ شده است. در این میان ابزار‌های هوشمندی مثل تلفن‌های همراه و تبلت‌ها می‌توانند نقش زیادی در به خطر انداختن این حریم داشته باشند. اين سايت قادر است برحسب فاکتور‌های مختلف برچسب امنیتی به اپلیکیشن‌های موجود در استور‌ها بدهد و آن‌هایی را که از امنیت بیشتری برخوردارند به شما نشان دهد.



www.globegenie.com
اگر علاقه‌مند هستيد تا با کامپیوتر و از طریق اینترنت سفر كنيد و جاهای خوش آب‌وهوا با یك منظره‌ دل‌چسب و دیدنی را ببينيد كافي است به اين سايت سر بزنيد. به‌صورت تصادفی و با استفاده از نقشه‌های گوگل مپ به ‌جای جدیدي منتقل می‌شوید.
www.codecademy.com
علاقه به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی باعث شده تا وب‌سایت‌های زیادی دراين زمينه ایجاد شده و فعاليت كنند. کُد آکادمی به شما کمک می‌کند تا پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله HTML، CSS، Ruby، JavaScript و... را در مدت زمانی مشخص و به صورت دوره‌هایی از مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیرید. شيوه كار به صورت تعاملي است. به این معنی که کاربر در حین یادگیری مطالب می‌تواند کد‌های یاد گرفته را وارد كرده و در همان محل خروجی را مشاهده کند. درس‌ها كوتاه بوده و برای یادگیری هر بخش نیز پروژه‌ای مرتبط با درس آموزش داده شده به شما نمایش می‌دهد تا آن‌ها را انجام دهید. نمایش نمودار پیشرفت کاربر در طول فراگیری درس‌ها از ديگر ويژگي‌هاي مثبت اين سايت است.