انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال در دستور کار شرکت‌های فناور کشور تولید شده است
 یکی از شرکت‌های با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک، تولید انبوه لباس راحتی آنتی‌باکتریال نانویی خود را آغاز کرده و تاکنون ۲ تُن از این محصولات تولید شده و آماده عرضه به بازار است.

دراین لباس‌ها از نانوساختارهای اکسیدروی برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است. اکسیدروی نسبت به دیگر مواد و ترکیبات رایج برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از مزیت‌هایی برخوردار است از جمله آنکه این ماده نسبت به نقره که رنگی است، کاملا سفید بوده و برای تولید لباس‌های سفید، مشکلی ایجاد نمی‌کند ضمن آنکه ایمنی نانوساختارهای اکسید روی نسبت به مواد حاوی نقره بیشتر است.

از سوی دیگر مزیت‌های صادراتی محصولات نساجی را تضمین می‌کنند؛ چراکه به دلیل وجود استانداردهای سخت‌گیرانه در اروپا، این محققان به دنبال فناوری بودند که بتوانند ملزومات صادرات به اروپا را به‌ دست آورند و در یکی از استانداردهای مهم اتحادیه اروپا برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از اکسیدروی نام برده شده است.

به گفته علی مهرابی قراملکی، مدیرعامل این شرکت تولیدی، محصولات تولیدی ایرانی به عربستان صادر شده‌ است و برای صادرات محصولات نانویی برنامه‌های صادراتی در نظر گرفته که یکی از آن بسته‌بندی مناسب است به همین دلیل برای محصولات نانویی به دنبال بسته‌بندی‌های ویژه‌ای هستند تا بتوانند عرضه موفق‌تری در بازار داخل و خارج از کشور داشته باشند.