فرصت‌های زیادی در صنعت پوشش‌دهی نانوساختار وجود دارد
سامان نکوروح، مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده یراق‌آلات ضمن تشریح فضای موجود در کسب‌وکار پوشش‌دهی با مواد نانوساختار، این فناوری را یک ابزار با پتانسیل بالا برای صنعت پوشش‌دهی دانست و ادامه داد: فناوری‌نانو و پوشش‌های نانوساختار می‌تواند فرصت‌های زیادی در صنعت پوشش‌دهی ایجاد کند؛ از این رو ما بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیت داریم و انواع پوشش‌های نانوساختار را روی سطوح مختلف کار می‌کنیم.

نکوروح با بیان اینکه ما با بهره‌مندی از فناوری لایه‌نشانی با روش PVD اقدام به ایجاد پوشش‌های تزئینی نانوساختار کردیم، یادآور شد: در سال‌های گذشته ما دو دستگاه پوشش‌دهی PVD از خارج از کشور خریداری کرده بودیم و با آن کار پوشش‌دهی نانوساختار را انجام می‌دادیم؛ ولی اخیرا نیز یک دستگاه ایرانی خریده‌ایم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به ارتقای توانمندی تجهیزات نانویی داخلی طی سال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد که به‌زودی این تجهیزات ساخت داخل به حدی رشد کنند که دیگر نیاز به واردات تجهیزات خارجی نباشد.

این فعال حوزه نانو پوشش‌ها خدمات این شرکت را در دو بخش دانست و اظهار کرد: ما تولیدکننده انواع دستگیره‌های در هستیم و از فناوری پوشش‌دهی نانوساختار برای ایجاد پوشش‌های تزئینی در محصولات خود استفاده می‌کنیم و از سوی دیگر با توجه به افزایش ظرفیت در بخش پوشش‌دهی، اقدام به ارائه خدمات به شرکت‌های دیگر نیز کرده‌ایم و در این راستا محصولات شرکت‌های دیگر را نیز پوشش‌دهی می‌کنیم. در حال حاضر انواع شیرآلات، سرامیک، دستگیره، قطعات خودرو نظیر اگزوز، قاشق و چنگال و انواع میز و صندلی برای ما ارسال می‌شود تا از این فناوری برای پوشش‌دهی آن‌ها استفاده کنیم.

وی دوام بالا، کیفیت عالی، وجود خواصی نظیر آنتی‌باکتریال و ضدحساسیت را از مزایای پوشش‌های نانوساختار ذکر کرد و افزود: این ویژگی‌ها انگیزه‌ لازم برای مراجعه مشتریان به این شرکت شده است.