اپل، گوگل را به گمانه‌زنی نادرست در مورد آیفون متهم کرد
به نقل از دیلی‌میل، شرکت اپل، پژوهشگران گوگل را به گسترش گمان نادرست در مورد آیفون متهم کرده است. گوگل پیش از این اعلام کرده بود که امکان هک شدن اطلاعات کاربران آیفون طی یک عملیات بلندمدت هک وجود دارد و این موضوع را ناشی از عدم دقت اپل دانست.

"فرد سینز"(Fred Sainz)، سخنگوی اپل گفت: بیانیه‌ای که توسط گوگل منتشر شده، پیامدهای بدی به همراه داشته است و امکان دارد بسیاری از کاربران اپل را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است کابران با این بیانیه گوگل، تصور کنند که در معرض خطر قرار دارند و اطلاعات شخصی آنها به سادگی قابل هک شدن است.

وی افزود: حادثه پیش آمده، یک حمله متمرکز کوچک بود و فقط تعداد کمی از وب سایت‌های مرتبط با مسلمانان اویغوری ساکن در چین را تحت تاثیر قرار داد. ما صرف نظر از مقیاس حمله، ایمنی و امنیت همه کاربران را موضوعی بسیار جدی می‌دانیم.

گوگل پس از پیش آمدن این مشکل، آیفون را به بررسی فعالیت‌های خصوصی کاربران در زمان واقعی متهم کرد و این هراس را در میان کاربران آیفون به وجود آورد که شاید ابزار مورد استفاده آنها تحت کنترل باشند.

پژوهشگران "پروژه زیرو"(Project Zero) گوگل، از یک عملیات هک خبر داه بودند که طی آن، اگر کاربران آیفون به وب‌سایت‌های مخرب رجوع می‌کردند، اطلاعات آنها از جمله تصاویر، محل زندگی و داده‌های دیگر، قابل دستیابی بود. بدین ترتیب، تنها دیدن یک وبسایت هک شده کافی بود تا آیفون مورد حمله قرار بگیرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن حمله، به سادگی بررسی شود.

سینز اضافه کرد: اپل باور دارد که این حملات فقط به مدت دو ماه رخ داده‌اند؛ نه دو سالی که گوگل به آن اشاره کرده است. ما موارد آسیب‌پذیر آیفون را در ماه فوریه تعمیر کردیم و توانستیم این مشکل را نیز به سرعت و تنها در 10 روز حل کنیم.