توسعه زراعت چوب از تخریب جنگل‌ها جلوگیری می‌کند
خلیل آقایی در اولین جلسه ستاد ملی توسعه زراعت چوب خاطرنشان کرد: حفظ جنگل‌های شمال برای توسعه و گسترش زراعت چوب در کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جنگل‌ها خواستار افزایش تولید قلمه و نهال مورد نیاز با نظارت مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع شد و نتایج حاصل از مطالعات انجام گرفته در فرآیند طرح توسعه زراعت چوب را بسیار با اهمیت و راهگشا خواند.

در ادامه نماینده مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، مطالعات انجام شده در خصوص تولید قلمه از کلن‌های پرمحصول صنوبر، بررسی وضع موجود زراعت چوب و پروژه پتانسیل‌یابی و تعیین مناطق توسعه زراعت چوب در کشور را ارائه کرد و به بحث و بررسی گذاشت. 
بر اساس این گزارش، در اولین جلسه ستاد ملی توسعه زراعت چوب کشور که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، معاونین رئیس سازمان، رئیس شورای عالی جنگل و مدیران کل منابع‌طبیعی استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، گلستان و مازندران حضور داشتند. 

توسعه زراعت چوب به منظور افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، رویکرد جدی دولت تدبیر و امید است که بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه باید از ۱۵ هزار هکتار فعلی به ۷۵ هزار هکتار برسد و به همین دلیل با برنامه‌ریزی دولت امسال ۷ میلیون نهال تولید چوب در ۱۰ استان کشور کاشته می‌شود.

مجلس شورای اسلامی سال ۸۹ با تصویب قانونی، توسعه زراعت چوب را به منظور افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک تکلیف تعریف کرد که در سال ۹۲ برنامه ریزی برای این مصوبه قوت گرفت و برنامه‌ریزی‌های اجرایی بسیاری در خصوص آن در حال انجام است.

توسعه زراعت چوب به منظور افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، رویکرد جدی دولت تدبیر و امید است که بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه باید از ۱۵ هزار هکتار فعلی به ۷۵ هزار هکتار برسد.