هاشمی: برای حل مساله فرونشست از دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم
محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه شهریار (منطقه‌ای در معرض فرونشست شدید زمین ) و چگونگی بررسی این موضوع در سازمان نقشه برداری کشور  اظهار داشت: مدت زمان زیادی است که در شورای شهر این پدیده مورد مباحثه قرار گرفته و گزارش‌هایی نیز از سازمان‌های مربوطه به شورای شهر ارسال شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر برای نخستین بار بازدید میدانی خود را از مناطق در معرض فرونشست آغاز کرده است تا به صورت بنیادی این پدیده را بررسی کند و مناسب‌ترین برنامه را ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور تعداد ایستگاه‌های بررسی نرخ فرونشست زیاد است، تصریح کرد: در تهران یک ایستگاه موجود است که نیاز به تقویت دارد و باید به تعداد ایستگاه‌ها برای بررسی و رصد نرخ فرونشست اضافه شود همچنین پس از رصد نرخ با کمک محققین و سازمان های مربوطه نظرات علمی ارائه شود.

هاشمی تصریح کرد: سازمان نقشه برداری در خصوص تحلیل داده‌ها به خوبی عمل کرده اما از نظر تجهیزات کمبودهایی دارد و جی پی اس دقیق مورد نیار هنوز از خارج کشور وارد می‌شود که می توان در این خصوص از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که تجهیزات مورد نیاز با استفاده از دانش داخلی تامین نشود برای بررسی دقیق نرخ و کنترل این پدیده دستگاه‌ها همچون گذشته از کشورهای خارجی مانند فرانسه و آمریکا وارد می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در شهرداری نیز مانند بسیاری از نهادهای دیگر در اولویت قرار دارد و شورای شهر نیز به این موضوع بسیار توصیه می‌کند تا در بیشتر مسائل و چالش‌های شهر تهران به خصوص معضل کم‌آبی از راه حل ها و تجهیزات دانش‌بنیان استفاده شود.

امروز مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورا  از مناطق تحت تاثیر پدیده فرونشست در تهران بازدید کردند، همچنین در این بازدید بخش‌های ژئودینامیک، کارتوگرافی و ثقل سنجی سازمان نقشه برداری و نحوه طراحی نقشه‌های فرونشست، مورد توجه قرار گرفت.