"ایکس باکس لایو" دوباره از دسترس خارج شد
به نقل از ورج، طبق گفته تیم ایکس باکس و گزارش‌های زیادی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ایکس باکس لایو برای دومین بار در روزهای اخیر از دسترس خارج شد.

این قطعی حدود دو ساعت به طول انجامید اما اکنون به نظر می‌رسد این سرویس مشکل خاصی ندارد.

"ایکس‌باکس لایو"(Xbox Live) یک سرویس آنلاین بازی‌های ویدئویی چند نفره و رسانه‌ دیجیتال است که توسط شرکت مایکروسافت ابداع شده و بهره‌برداری می‌شود. ایکس‌باکس لایو اولین بار برای دستگاه ایکس‌باکس در سال ۲۰۰۲ میلادی عرضه شد.

گروه ایکس باکس نیز در پی این موضوع در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: قطعی اولیه امروز به طور عمده مربوط به ورود به سیستم، ایجاد حساب کاربری و جستجو را تحت تاثیر قرار داد اما آنهایی که وارد سیستم هستند باید بازی‌های آنلاین محبوب زیادی انجام دهند.

این قطعی تنها بازی‌هایی مانند "سرنوشت ۲ "(Destiny ۲) یا "فورتنایت"(Fortnite) که افراد برای ورود به آن نیاز به ایکس باکس لایو دارند را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. برنامه‌های ایکس‌باکس مانند "اسپاتیفای"، "پلکس" و "سرویس ویدئویی آمازون" همچنین نیاز به ورود افراد به کنسول "ایکس باکس وان"(Xbox One) را دارند. آخرین از دسترس خارج شدن ایکس باکس لایو مایکروسافت مانع از ورود افراد به این برنامه‌ها شد.

سایت‌هایی مانند "DownDetector" که توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشخص شود این از دسترس خارج شدن برای چه تعداد افراد به وجود آمده، همچنین اختلال در بازی‌هایی مانند "اسطوره‌های اپکس" (Apex Legends) و پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز (PlayerUnknown's Battlegrounds) را نمایش می‌دهد و این موضوع ارتباط بین ایکس باکس لایو و افرادی که قادر به انجام بازی‌های خود نیستند را نشان می‌دهد.

هنگامی که دو روز پیش ایکس باکس لایو از دسترس خارج شد مدتی طول کشید تا تیم ایکس باکس این موضوع را پیگیری و حل کنند.

پیش از آن، سرویس ایکس باکس لایو در ماه ژانویه برای چند ساعت از دسترس خارج شده بود که باعث شد صفحه نمایشگر کاربران ناگهان سیاه شود.