حمل مسافر با تاکسی‌های خودران در شانگهای
به نقل از انگجت، تاکسی‌های خودران به سرعت در خارج از ایالات متحده در حال تبدیل به واقعیت هستند.

غول تاکسیرانی و حمل و نقل چینی موسوم به "دیدی چاکسینگ"(Didi Chuxing) خبر از برنامه‌های خود برای راه اندازی یک ناوگان روبوتاکسی در منطقه جیادینگ شهر شانگهای داده است.

این ناوگان شامل 30 تاکسی خودران سطح 4(خودران کامل با مناطق و شرایط محدود) خواهد بود و با ترکیبی از وسایل نقلیه بدون راننده و مجهز برای مقابله با شرایط پیچیده ترافیکی و مسیری آغاز می‌شود.

بنابراین یک دانشجوی چینی که قصد رفتن به دانشگاه شانگهای را دارد، ممکن است تنها انسان داخل تاکسی باشد.

هنوز هیچ زمان‌بندی مشخص و دقیقی برای زمان آغاز به کار این روبوتاکسی‌ها اعلام نشده است. با این حال شهرداری شانگهای 3 روز پیش(28 اوت) مجوز آزمایش این ناوگان را صادر کرد تا آمادگی فنی این روبوتاکسی‌ها احراز شود.

شرکت "دیدی" برای اینکه این کار را انجام دهد، تحت فشار بود، چرا که شرکت "بایدو" پیش از این متعهد شده بود که خدمات تاکسی خودران خود را در شهر چانگشا راه اندازی کند و همچنین شرکت "Pony.ai" مشغول برنامه‌ریزی برای ارائه این خدمت در منطقه‌ای از گوانگژو است و "دیدی" می‌خواست زودتر از رقبا دست به کار شود یا حداقل از آنها عقب نماند.

"دیدی" نمی‌خواهد سلطه خود را در چین از دست بدهد، بنابراین سعی بر این دارد تا خود را با فناوری‌های پیشگام مطابقت دهد، چرا که در صورت آهسته‌تر پذیرفتن فناوری خودران، احتمال عقب افتادن طولانی مدت این شرکت از رقبایش را قوت می‌بخشد.

اکنون "دیدی" می‌تواند اطمینان حاصل کند که برای روزی که روبوتاکسی‌ها در خیابان‌های چین همه جا حاضر هستند، واقعاً آماده است.