توسعه همکاری محیط زیستی ایران و ژاپن
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار که در محل وزارت محیط زیست ژاپن برگزار شد، نسبت به ظرفیت‌های طبیعی موجود در ایران و وجود بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر طول سواحل و دسترسی به آب‌های آزاد در شمال و جنوب کشور و همچنین تنوع زیستی بالای این دریاها، مطالبی عنوان و اعلام آمادگی کرد تا با دولت ژاپن تبادل دانش زیست محیطی و فناوری‌های نوین و برگزاری دوره‌های آموزشی همکاری بیشتری داشته باشند.

همچنین توریی مدیرکل محیط طبیعی وزارت محیط زیست ژاپن ضمن خوش‌آمدگویی و خیرمقدم به هیات ایرانی، از روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و ژاپن یاد کرد و نسبت به بیان ظرفیت‌های محیط طبیعی و دریایی در ژاپن مطالبی ارائه داد. 
وی همچنین اقداماتی را در جهت حفظ سیستم‌های طبیعی و دریایی و همچنین احیای زیستگاه‌های آسیب دیده ارائه کرد.
توریی آمادگی کشورش را در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در ایران به ویژه در محدوده‌های آبی، ساحلی و دریا با عمق بالا بسته به نیاز و درخواست محیط زیست ایران اعلام کرد.

همچنین، هیات اعزامی از سازمان حفاظت محیط زیست با مدیر کل محیط طبیعی وزارت محیط زیست ژاپن در خصوص همکاری های مشترک درباره سایر مسائل زیست محیطی بحث و گفت و گو کردند.