روزهای سرد گیشه در گرم‌ترین ماه سال
بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا امروز (۶شهریورماه) در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته، فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی که با محدودیت سنی بالای ۱۵ سال از ۳۰ مردادماه روی پرده رفته است، پس از یک هفته نمایش، حدود ۲۴۵ میلیون تومان فروش داشته و نزدیک به ۱۷ هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند. این فیلم ۳۶ سینما در تهران و شهرستان‌ها اختیار دارد.

«جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان که از ۱۶ مردادماه روی پرده رفته است، تا امروز بیش از ۲۳۵ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار بیش از ۱۲۱ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که سه هفته از اکرانش می‌گذرد ۶۷ سینما در اختیار دارد.

فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از سه هفته نمایش در مجموع حدود یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشته و حدود ۱۴۰ هزار مخاطب در سینماها به تماشای آن نشسته‌اند. این فیلم سینمایی ۱۳۸ سینما در اختیار دارد و از مجموع فروشش به تفکیک یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده که از ۹ مردادماه در سینماها به نمایش درآمد، تا امروز بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروش داشته که از این مقدار حدود یک میلیارد تومان حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی اکنون ۱۱۱ سینما در اختیار دارد.

فیلم «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده رفت، پس از گذشت یک ماه اکران،  دو میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان فروش داشته که از این مقداریک میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با جذب بیش از ۲۱۸ هزار مخاطب در ۱۳۷ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز پس از بیش از یک ماه نمایش و با در اختیار داشتن ۸۹ سینما، در مجموع بیش از ۸۰۲ میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک۶۳۷ میلیون تومان از آن حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با درون‌مایه‌ای اجتماعی با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده سینماها رفته است.

فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و خانواده‌ها مخاطب آن هستند، با بیش از یک ماه اکران، حدود یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان فروش داشته و ۱۲۱ هزار نفر آن را در ۱۵۵ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که از ۲۶ تیرماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن ۱۵۵ سینما، یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان فروش داشته و از این مقدار به تفکیک بیش از  ۹۵۳ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. تاکنون ۱۵۹ هزار نفر، مخاطب این فیلم سینمایی بوده‌اند.

سه فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل در گروه ایران، «برمودا» رهبر قنبری در گروه آستارا و «صدای منو می‌شنوید» صادق پروین آشتیانی در گروه فرهنگ از امروز چهارشنبه ششم شهریورماه اکران خود را آغاز کرده‌اند.