جشنواره «حس خیابان» با موضوع خیابان‌خوابی برگزار مي‌شود
نائینی - مدیر روابط عمومی «جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» - که این جشنواره توسط آن برگزار می‌شود، به ایسنا گفت:  فراخوان این جشنواره از روز گذشته (پنجم شهریورماه) منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان شهریورماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی بزرگراه شهید محلاتی شرق به غرب، قبل از خروجی امام علی، دسترسی محلی: کوچه شعید صالحی، مقابل درمانگاه مسجد  قاسم ابن الحسن، سرای مهر، طبقه دوم یا نشانی INFO@TOLOO.ORG بفرستند. از اول مهرماه نیز وارد مرحله داوری می‌شویم و داوری آثار در سه مرحله انجام خواهد شد.

دبیر جشنواره ادبی «حس خیابان» درباره شکل‌گیری این جشنواره اظهار کرد: جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها از ان‌جی‌اوهایی است که در حوزه آسیب اجتماعی فعالیت می‌کند و کارش صرفا رساندن غذا به کارتن‌خواب‌ها نیست. فعالیت این ان‌جی‌او هفت مرحله است؛ غذارسانی، دادن سرپناه، درمان اعتیاد و بیماری‌های ناشی از اعتیاد، آموزش برحسب سن و جنسیت، ایجاد فضای کار، ارتباط با خانواده و وصل کردن افراد به جامعه.

نائینی افزود: مرحله هفتم وصل کردن این افراد به جامعه است، به این معنا که آدمی در جامعه زندگی اجتماعی به نام کارتن‌خوابی داشته و لباسی می‌پوشیده که عرف نیست و کارهایی می‌کرده که در قانون جرم محسوب می‌شود و حالا این فرد به یک کنش‌گر اجتماعی تبدیل شده است و بر فضای اجتماعی تأثیر می‌گذارد. گاهی این افراد خودشان به مددکار اجتماعی تبدیل می‌شوند و به تولید آثار هنری و صنایع دستی می‌پردازند.  ما دیدیم از ۳۰۰-۴۰۰  مددجوی ما و هزاران نفری که درمان شده‌اند، افرادی دست به قلم هستند و از طرفی آثار ادبی تریبون مهمی برای آگاه‌سازی جامعه است. هدف ما نیز آگاه‌سازی است. پس تصمیم گرفتیم این جشنواره را راه‌اندازی کنیم تا با استفاده از تولید آثار ادبی درباره این آسیب اجتماعی اطلاع‌رسانی کنیم.

او درباره ترکیب هیئت‌داوری گفت که این‌ ترکیب هنوز نهایی نشده است.