توضیح پیشکسوت داوری درباره قوانین جدید پنالتی و هند
نوید مظفری پیشکسوت داوری فوتبال، امروز (سه‌شنبه) کلاس داوری را به در آکادمی شهرداری برگزار کرد و قوانین جدید فوتبال که داوران مجری آن هستند را به اصحاب رسانه آموزش داد. در این کارگاه آموزشی خبرنگاران زیادی از رسانه‌های مختلف حضور داشتند.

مظفری در پایان در جمع خبرنگاران درباره این کارگاه آموزشی توضیح داد: امیدوارم روشن کرده باشم که چه چیزهایی تغییر کرده است و امیدوارم اشتباهات برطرف شده باشد چرا که این اشتباهات باعث جنجال بین بازیکنان می‌شود. خوشبختانه این نخستین کارگاه آموزشی برای اصحاب رسانه بود تا آن‌ها با قوانین جدید فوتبال آشنایی پیدا کنند.

وی در مورد ترجمه اشتباه ریباند پنالتی گفت: متاسفانه یکسری پیشنهادات شده بود که برخی این پیشنهادات رو به اشتباه  تغییرات ترجمه کرده بودند و تغییرات در زمانی مشخص در بورد بین المللی ابلاغ می‌شود. پنالتی مثل قدیم است ولی تفاوتش با قبل این است که دروازه‌بان می‌تواند یک پای خود را خارج از خط دروازه بگذارد.

همچنین در مورد برخورد توپ با دست بازیکن در محوطه جریمه هم گفت: اگر توپ به دست مهاجم بخورد کند و موقعیت ایجاد کند یا از طریق دست،  فرصتی برای مهاجم ایجاد شود، مهم نیست از قصد باشد یا نه، خطای هند است و داور باید بگیرد.

مظفری درباره قضاوت‌های داوران هفته اول لیگ نوزدهم تصریح کرد: در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر دو صحنه کاملا اشتباه وجود داشت. اگر در آن صحنه بازی استقلال برابر ماشین‌سازی، توپ به دست بازیکن استقلال خورده باشد، باید خطای هند اعلام می‌شد اما من فقط از یک زاویه دیدم و نمی‌توانم کاملا نظر بدهم اما دراب‌بال هفته اول بازی پرسپولیس برابر پارس جنوبی اشتباه بود و داور باید صبر می‌کرد و با توجه به قوانین جدید باید این کار می‌کرد. هر توپی که به داور بخورد دراب‌بال نیست بلکه باید موقعیتش پیش بیاید.

پیشکسوت داوری درباره داوری فوتبال ایران و حذف داوران پشت دروازه از هفته سوم گفت: شما برای این مجموعه ۱۰ رئیس عوض کنید، تا وقتی که برنامه‌ریزی نباشد، داوری کشور ما همین است. سال پیش که داور پشت دروازه تعبیه شد، فرار رو به جلو بود برای اینکه تعداد اشتباهات داوری زیاد بود و آمدند این کار را کردند که اشتباهات معلوم شود. فکر نمی‌کنم این کار هیچ مصوبه‌ای داشته باشد چون نمی‌دانم این داوران چگونه می‌خواهند حق الزحمه خودشان را بگیرند. هر داور و کمک داور دستمزد خاص خود را دارد و این مساله برای داوران پشت دروازه در نظر گرفته نشده بود و در نهایت این داوران حذف شدند. بودنشان هم فایده‌ای نداشت.

مظفری درباره حضور  VAR در فوتبال ایران بیان کرد: این تکنولوژی تا ۸ یا ۹ سال دیگر هم به ایران نمی‌آید. اینکه برای VAR در ایران قانون جدیدی قرار است بگذارند نمی‌دانم اما اصولا این‌طور است که با شرکت‌ها قرارداد دارند و اگر قرار است دروازه‌ها هوشمند شوند باید از آن سیستم‌های مربوطه استفاده شود.

این داور بازنشسته درباره اینکه آیا سیستم VAR ایرانی در هر صورت تایید نمی‌شود گفت: من نمی‌گویم در هر صورت اما فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون آن شرکت‌ها اینطور برای این مساله هزینه کرده‌اند.