مجسمه‌ای برای نجات محیط زیست
به نقل از بی بی سی، این مجسمه توسط یک هنرمند و با استفاده از زباله‌های یکی از سواحل «والتون آن نیز»‌ شهرکی واقع در شرق انگلستان ساخته شده است.

 پس از آنکه تعدادی فک در زباله‌های سواحل شرقی انگلستان به دام افتادند،‌ نیروهای محیط زیستی ناچار به مداخله برای نجات آن‌ها شدند.

از این مجسمه بازیافتی که «پُلی» ‌نام دارد روز شنبه رونمایی شد.

«سو لیناس»‌ ـ هنرمند این اثر ـ که معمولا آثاری با استفاده از مواد اولیه بازیافتی خلق می‌کند،‌ بیان کرد، انگیزه‌ی اصلی خلق این اثر را حامیان محیط زیست شهرستان «اسکس» ‌در او ایجاد کرده‌اند.

تمام بخش‌های این مجسمه با استفاده از زباله‌هایی که توسط حامیان محیط زیست محلی جمع‌آوری شده، ‌خلق شده است.
اما به گفته خالق این اثر،‌ زباله‌های استفاده شده در این مجسمه تنها بخشی از زباله‌های جمع‌آوری شده هستند.

خانم «‌لیناس» ‌می‌گوید، اغلب زباله‌های جمع‌آوری شده از جمله یک اسباب بازی پلاستیکی دایناسور، پاکت‌های چیپس و بطری‌های آب از جنس پلاستیک بودند. قدمت برخی از این زباله‌ها به ۲۰ سال گذشته می‌رسد.

این هنرمند بیان کرد: «خوشحالم که توانستیم بخشی از این زباله‌های پلاستیکی را جمع‌آوری کنیم؛ امیدوارم با این اقدام پیام خود را به دیگران رسانده باشم.»‌

بی بی سی این اقدام را در راستای پخش مجموعه تلویزیونی «سیاره آبی ۲»‌ ساخته‌ی «‌سر دیوید اتبرو» دانسته و نوشته است: «این مجموعه سطح آگاهی مردم را نسبت به صدمات ناشی از آلودگی‌های زباله‌های پلاستیکی بر محیط زیست افزایش داد. این برنامه‌ساز از مردم خواسته بود تا برای محافظت از اقیانوس‌ها میزان استفاده از پلاستیک را کاهش دهند.»

این مجسمه در مناطق گوناگون شهر از جمله مدارس به نمایش گذاشته خواهد شد.