همکاری صندوق نوآوری با شهرکهای صنعتی با امضای تفاهم‌نامه مشترک
دکتر علی وحدت امروز در حاشیه بازدید از چهار شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی پرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه رسوخ فناوری در صنایع موجود تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امضا کرده است.

وی سهولت در استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کارگاه‌های آنها در شهرک‌های صنعتی را موضوع این تفاهم‌نامه نام برد و ادامه داد: در این تفاهم‌نامه همچنین استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی از تسهیلات صندوق نیز در نظر گرفته شده که با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.


وحدت ادامه داد: ایجاد زمینه برای رسوخ فناوری در صنایع موجود نیز از دیگر مواد تفاهم‌نامه است؛ در بازدیدهایی که انجام می‌شود، می‌بینیم که کارهای بزرگی در صنایع انجام شده، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون تامین مواد اولیه، اتوماسیون شرکت‌ها و ارتقای کیفی محصولات این شرکت‌ها وارد شوند.

وی  شناسایی این فرصت‌ها و معرفی این فرصت‌ها به شرکت های دانش‌بنیان به عنوان نیازهای فناورانه، از جمله نیازهای شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: توانایی در کشور نیز زیاد است و نزدیک کردن شرکت‌ها به همدیگر مهمترین کار در توسعه فناوری به شمار می‌رود.


وحدت در خصوص حمایت از شرکت دانش‌بنیان تولید کننده تسمه که از آن بازدید کرده بود، گفت: بحث بازار صادراتی این شرکت ها را می‌توان در  نمایشگاه روسیه و عراق دنبال کرد، همچنین می‌توان ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع کوچک و بزرگ  را نیز پیگیری کرد.