حسین علیزاده: مردم بزرگ‌ترین استاد من بودند
به گزارش روز یکشنبه بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، جمعی از اهالی و فرهنگ هنر؛ همچون فرهاد فخرالدینی، محمد سلمانی، علی مرادخانی، مصطفی کاظمی، لطیف روحانی، عباس سجادی، علی بوستان، شهرام صارمی و پیروز حناچی شهردار تهران، شامگاه شنبه (دوم شهریور) برای گرامیداشت شصت و هشتمین سالروز تولد حسین علیزاده در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران گرد آمدند.

حسین علیزاده در این دورهمی هنرمندانه با ابراز خوشحالی از لطف‌ مردم به خود در هر شرایطی حتی شرایط دشوار گفت: با پشتیبانی مردم، توانستیم موسیقی را حفظ کنیم. امیدوارم همه مسئولان؛ از جمله شهردار تهران، همت بیشتری برای فرهنگ و هنر خصوصا موسیقی کشور داشته باشند.

عمرمان به بیان مشکلات برای مسئولان گذشت
سازنده موسیقی فیلم دلشدگان گفت: هر کشوری به هنر و تاریخ شناخته می‌شود و موسیقی درک و هنر مضاعف می‌خواهد، دوره‌ها می‌گذرد و مسئولان عوض می‌شوند و مشکلات به روز می‌شود و  باید برای مسئولان جدید مجددا مشکلات‌مان را توضیح بدهیم. عمرمان به این داستان گذشت؛ با این همه باید کشور را آباد کنیم. از این رو توصیه من به جوانان این است که تنها مسائل منفی را نبینند.
خالق آلبوم نی‌نوا در ادامه صحبت‌هایش پیش بردن مسائل فرهنگی در کشور را کار مشکلی عنوان کرد و افزود: مردم هر چه را به نفع تاریخ و فرهنگ هنر بوده پاس داشته‌اند و مدافع خوبی برای فرهنگ و هنر بوده‌اند. از این رو از همه کسانی که برای فرهنگ این مرز و بوم فعالیت می‌کنند، سپاسگزارم.
حسین علیزاده در پایان صحبت هایش و با توجه به حضور شهردار تهران در این مراسم گفت: شهر تهران قصه خاص خودش را دارد. من این شهر را با تمام وجودم لمس می‌کنم. هر جا احساس کمبود می‌کنم در شهر پیاده می روم؛ زیرا این شهر اینقدر داستان دارد که حس خوبی به من می دهد.

به همه جوان ها و هنرمندان توصیه می‌کنم هر جایی که در کارشان کم آوردند در شهر قدم بزنند تا ببیند مردم چقدر الهام‌بخش اند. با تمام قدردانی از تمام اساتید خودم؛ شاید بزرگترین استاد من مردم بوده اند. برای همین در هیچ دوره ای حاضر به ترک این شهر و کشور  نشدم؛ زیرا احساس می کردم با این کار  همه چیزم را از دست خواهم داد.

فرهنگ و هنر؛ به مثابه راهکار عبور از بحران ها
شهردار تهران نیز با بیان اینکه هنر در ایران در همه زمینه ها پیشنیه و عقبه فراوان داشته، ابراز داشت: در موزه های دنیا بخش عمده ای از آثار در دوران اسلامی، ایرانی است. هنر و فرهنگ به‌خصوص موسیقی و ادبیات با  بخشی از زندگی مردم در آمیخته است. راهکار عبور از بحران ها توجه به فرهنگ و هنر است. مشکلات به دست مردم حل می شود.
پیروز حناچی سپاس‌نامه‌ای، به مناسبت شصت و هشتمین زادروز تولد حسین علیزاده به این هنرمند اهدا کرد و حسین علیزاده پارتیتور دست‌نویس اثر ماندگار نی‌نوا را به موزه موسیقی هدیه داد.