اجرای طرح "مدرسه پویا" در سال تحصیلی آینده
مهرزاد حمیدی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد مختلف طرح حیاط پویا، اظهارکرد: با تاکید رهبری بر وجود نشاط در مدارس، گسترش فعالیت‌های ورزشی در برنامه ها گنجانده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر تربیت انسان های ماهر و بانشاط تاکید می شود، اظهارکرد: تاکنون طرح حیاط پویا را داشتیم اما از سال تحصیلی آینده مدرسه پویا را خواهیم داشت که در این زمینه مدرسه میزبان و پویا را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آخرین مدل توسعه ورزش مبتنی  بر سواد حرکتی است،گفت: در این مدل کودک باید تا شش سالگی سواد حرکتی اش شکل گرفته باشد و تا ١١سالگی تکمیل شود چرا که ورزش قهرمانی و همگانی برسواد حرکتی مبتنی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: سواد حرکتی با حرکت‌های بنیادی همچون راه رفتن، دویدن، جهیدن و...  شکل می گیرد و پیش از مدرسه، والدین باید در سواد حرکتی دانش آموزان درگیر شوند.

وی با اشاره به قانون اجباری شدن ورزش اظهارکرد: این قانون هنوز الزامی است که اهمیت موضوع درس تربیت بدنی را نشان می دهد.

حمیدی در ادامه با اشاره به اهداف طرح مدرسه پویا، اضافه کرد: از اهداف این طرح می‌توان به نهادینه شدن سبک زندگی فعال،  ایجاد ظرفیت ‌های جدید برای فعالیت ‌های حرکتی، ایجاد زمینه مساعد برای تربیت تمام ساحتی،کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و...اشاره کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت خاطرنشان کرد: در مدرسه پویا، حیاط مدرسه باید طوری شکل بگیرد که از امکانات مدرسه استفاده گردد و در این راستا سالن های ورزشی در پنج تیپ تقسیم بندی شده اند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی با اشاره به طرح مدرسه میزبان خاطر نشان کرد: در طرح مدرسه میزبان اهداف؛ افزایش سرزندگی و شور و نشاط در محیط مدرسه، گسترش نهضت داوطلبی دربین دانش آموزان، احداث اماکن ورزشی جدید به درون مدارس، بهبود یادگیری دانش آموزان ، ایجاد رقابت بین مدارس، افزایش نقش مدرسه و... را مورد نظر قرار داده ایم.

وی در پایان گفت: مسابقه ورزشی باید جنبه هیجان و نشاط در مدرسه ایجاد کند لذا تلاش می‌کنیم تا مسابقات را در مدرسه برگزار کنیم به این شکل که یک مدرسه میزبانی را می‌پذیرد و بخش فنی را منطقه انجام خواهد داد.