وقوع صدها مورد آتش‌سوزی جدید در جنگل آمازون
بنابر اعلام آمارهای رسمی صدها مورد آتش‌سوزی جدید جنگل‌های آمازون در برزیل را فراگرفته و شش ایالت از ۹ ایالت واقع در این منطقه برای مقابله با این آتش‌سوزی‌ها از نیروهای نظامی درخواست کمک کرده‌اند.

آمارهای موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل نشان می‌دهد در فاصله روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۶۶۳ مورد حریق جدید شناسایی شده که بیش از ۱۲۰۰ مورد از آن‌ها در منطقه آمازون رخ داده‌است.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در سال جاری میلادی ۷۸ هزار و ۳۸۳ مورد آتش‌سوزی جنگلی در برزیل رخ داده که نسبت به آمارهای سال قبل افزایش ۸۴ درصدی داشته‌است. بیش از نیمی از این آتش‌سوزی‌ها در منطقه آمازون بوده‌است.

کارشناسان محیط زیست بر این باورند که تصرف اراضی توسط کشاورزان عامل وقوع بی‌سابقه حریق‌های جنگلی در این منطقه است. آمازون وسیع‌ترین جنگل استوایی در جهان است و حفاظت از آن در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی ضروری است زیرا حجم بالایی از کربن دی‌اکسید را جذب می‌کند.

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع برزیل از آمادگی حدود ۴۴ هزار نیروی نظامی برای مشارکت در عملیات اطفای حریق خبر داد و اعلام کرد: نیروهای نظامی به ایالت‌هایی که درخواست کمک داشته‌اند اعزام می‌شوند.