محصولات دانش‌بنیان به کشور آذربایجان صادر شد
دکتر علی محمدنیکبخت با اشاره به اعزام تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به تور فناوری جمهوری آذربایجان در سه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در این سفر طبق  رایزنی‌های انجام‌گرفته جهت فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی ادامه داد:  در داستای تحقق مفاد این تفاهم‌نامه، این شرکت دانش بنیان موفق به صدور اولین محموله محصولات و فروش ۲۶ مورد از تجهیزات خود به شرکت طرف قرارداد شد.

به گفته نیکبخت  این شرکت همکاری با یک شرکت در  اربیل عراق را نیز آغاز کرده و در حال انعقاد قرارداد با آنان است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی درباره محصول صادر شده، توضیح داد: طراحی خازن‌های صنعتی با آرایش ستاره از سال 1389 توسط ابن شرکت دانش‌بنیان آغاز شده است و به این ترتیب نسل جدیدی از خازن‌ها به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب توان، کاهش تلفات کابلی، کاهش درصدی از تلفات انرژی اکتیو، بهینه‌سازی مصرف برق طراحی و ساخته شد.

نیکخبت  ادامه داد: خازن‌های صنعتی تولیدی این شرکت از سه سری خازن با توان‌های کم که به‌صورت ستاره به هم متصل شده‌اند و می‌توان از این نوع خازن‌ها به‌صورت تک.فاز و دوفاز نیز بهره‌برداری کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: سرویس ترانس‌ها، کلیدهای 20 ولت، اتوماسیون صنعتی، اجرای تاسیسات الکتریکی کلیه کارخانجات، واحدهای صنعتی و تجاری، خدمات مشاوره فنی در کلیه زمینه‌های برق صنعتی از دیگر فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان است.