رویدادی برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم علوم کامپیوتر برگزار مي‌شود
محمد حسین انصاری با بیان این که امسال دومین سالی است که این رویداد بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود، گفت: این رویداد در ایران طی سه مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول در آذرماه و مرحله دوم در بهمن ماه برگزار شده و مرحله سوم نیز در دانشگاه امیرکبیر ۳۱ مرداد ماه و اول شهریور برگزار می‌شود. در این دوره‌ها ورکشاپ‌ها و سخنرانی‌های مختلفی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان را با علوم کامپیوتر آشنا می‌کنیم.

وی افزود: به طور کلی هدف از برگزاری این رویداد است این است که حالت مسابقه در رویدادهای دانش‌آموزی وجود نداشته باشد و دانش‌آموزان در فضای بهتری به یادگیری مشغول شوند. ببراس یک رویداد ترویجی است و سعی می‌شود در طی آن دانش‌آموزان با مفاهیم علوم کامپیوتر آشنا شوند.

انصاری ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون تعداد داوطلبان رشته ریاضی در کنکور روند کاهشی داشته است که چالش بزرگی را در رشته‌های فنی مهندسی ایجاد کرده است. در رویداد ببراس در تلاشیم تا دانش‌آموزان را به انتخاب رشته ریاضی تشویق کنیم.

وی درباره مراحل مختلف چالش ببراس گفت: مرحله اول به صورت آنلاین است و دانش‌آموزان می‌توانند از خانه یا مدرسه خود در این آزمون شرکت کنند؛ مرحله دوم نیز به صورت آنلاین است، ولی در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود. در نهایت مرحله سوم به صورت فیزیکی و با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد. به طور کلی هم ۳ هزار دانش‌آموز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

مدیر اجرایی چالش ببراس درباره سوالات آزمون‌های ببراس گفت: ببراس کنگره جهانی دارد و کشورهایی که ببراس در آن‌ها برگزار می‌شود، در این کنگره عضو هستند. هر سال همه گروه‌ها سوالات پیشنهادی خود را به دبیرخانه می‌دهند و دبیرخانه مجمعی دارد که درباره سوالات تصمیم‌گیری می‌کنند؛ پس از تصمیم‌گیری مجمع، سوالات یکسانی انتخاب می‌شود و به کشورهای برگزارکننده ارسال می‌شود.

مرحله سوم و نهایی پانزدهمین دوره چالش بین‌المللی ببراس ۱۱ و ۱۲ مرداد ۹۷ در محل پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (پژوهشکده علوم کامپیوتر) و با حضور ۱۰۰ دانش‌آموز پذیرفته شده از سراسر کشور برگزار شد.