دانشگاه فیلیپین از دانشگاه‌های مطرح دنیا پیشی گرفت
به نقل از گلوبال نیشن، نتایج رتبه‌بندی سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز در زمینه تعداد دفعات "استناد به تحقیقات پزشکی" شکست دانشگاه‌های مطرح دنیا را نشان می‌دهد. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس استناد دیگر محققان به تحقیقات بالینی انجام شده در حوزه پزشکی توسط آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

نتایج این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که دانشگاه فیلیپین با کسب نمره  ۹۸.۸ در سال ۲۰۱۹ میلادی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد و از دانشگاه‌های مطرح دنیا از جمله دانشگاه هاروارد، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه استنفورد پیشی گرفت.

شورای تحقیقات و توسعه دانشگاه فیلیپین گفته که نمرات این استناد تعداد دفعاتی که از تحقیقات ما در تحقیقات دیگر استفاده شده است را نشان می‌دهد.

این شورا همچنین اعلام کرده که این امتیاز به عنوان یک شاخص تاثیرگذاری یک پروژه تحقیقاتی است که دانشمندان دیگر از آن برای تحقیقات و نوآوری‌های خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کنند.

این در حالی است که دانشگاه‌های مطرح دنیا نتایج چندان مطلوبی را از خود نشان ندادند. به عنوان مثال دانشگاه آکسفورد رتبه ۱۷، دانشگاه استنفورد ۱۹، دانشگاه کمبریج رتبه ۳۰ و دانشگاه هاروارد رتبه ۳۷ را کسب کردند.

البته دانشگاه متروپولیتن توکیو توانست با کسب نمره ۱۰۰ جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. 

پس از آن هم دانشگاه‌ فناوری اوکلند در نیوزلند، دانشگاه متروپولیتن مکزیک، دانشگاه علوم و فناوری اردن، دانشگاه کانبرا استرالیا و دانشگاه آنگلیا راسکین انگلیس قرار دارند.

البته باید گفت نمره نهایی تنها با استناد به تحقیقات انجام شده در زمینه پزشکی صورت نگرفته است و معیار درآمدهای صنعتی، چشم انداز بین‌المللی، تحقیقاتی و تدریسی زیر در نظر گرفته شده است.