۵۶ محصول دانش‌بنیان استان اردبیل تجاری سازی شد
حبیب ابراهیم‌ پور روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۲۳۰ واحد  فناور در استان اردبیل فعال است که نسبت به سه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته‌است.

وی اظهارداشت: تعداد شرکت های دانش بنیان هم از ۲۰ مورد به ۲۷ مورد رسیده که نسبت به سه سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافته‌است.

 ابراهیم پور افزود: چهار رویداد شتاب گردشگری،کشاورزی،ورزشی و صنایع خلاق در استان برگزار شده و ۳۳ ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده‌است.

وی با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری در استان گفت: این کارخانه بعنوان چهارمین کارخانه نواوری کشور با هدف توسعه و بسترسازی‌های لازم برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و شتاب دهنده‌های استانی در چهار حوزه کشاورزی، ،ساختمان ،گردشگری و فرآوری های صنعت چرم ایجاد شده‌است.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سفر رییس جمهوری به اردبیل کلنگ زنی می‌شود.

ابراهیم ‌پور بیان‌کرد: با احداث این ساختمان هسته‌ ها و واحدهای فناور استقرار یافته و میزان آن به ۳۰۰ فناور خواهد رسید.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات برای کسب و کار های فناورانه افزود: تسهیلات ۵۰ الی ۱۲۰ میلیارد ریال به ۱۰ شرکت دانش بنیان در این استان پرداخت شده و یک میلیارد ریال هم در برگزاری نمایشگاه ها به شرکت ها مساعدت شده است.

ابراهیم پور بیان‌کرد: نمایندگی کارگزاری صندوق دانشگاه تهران در اردبیل بزودی افتتاح و تسهیلات از طریق این صندوق به واحدها و شرکت های دانش بنیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: نمایندگی صندوق نوآوری و شکوفایی در اردبیل دایر شده و ۲۵ شرکت برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شدند.

ابراهیم پور گفت:یکی از اولویت های پارک، توسعه همکاری با کشورهای همسایه بویژه ترکیه در حوزه فناوری است  و همکاری ها و تعاملات بین کشور ایران و ترکیه در حوزه علم و فناوری با بهره گیری از ظرفیت های پارک های علم و فناوری ۲ کشور مورد تاکید طرفین قرار گرفته‌است.

او با اشاره به توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل آمادگی این پارک برای توسعه تعاملات با تکنوپارک‌های کشور ترکیه در حوزه های انتقال تجربیات، انتقال فناوری، برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مشترک و کمک به شکل گیری استارتاپ ها را اعلام و خواستار تسهیل انجام فرآیندهای مرتبط با بهره گیری از ظرفیت سفارتخانه های طرفین شد.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.