رشته‌های جدید در سال تحصیلی آتی ارائه می‌شود
افشین توکلی  در رابطه با پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ در دانشگاه زنجان، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ نسبت به سال تحصیلی گذشته تغییر چندانی در پذیرش دانشجو نداشته‌ایم.

این مسئول در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش‌ رو در مقطع کارشناسی‌ارشد ۸۴۱ نفر و در مقطع دکتری ۱۶۲ نفر پذیرش دانشجو خواهیم داشت که باید توجه داشت که با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو، این دغدغه وجود دارد که در سال تحصیلی آتی به ‌دلیل استقبال نکردن دانشجویان، شاید ظرفیت خالی در بعضی از رشته‌ها وجود داشته باشد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنجان در رابطه با ارائه رشته‌های جدید در سال تحصیلی آتی، افزود: در سال تحصیلی پیش ‌رو رشته‌های جدیدی در هر سه مقطع برای دانشجویان ارائه می‌شود. رشته حسابداری در مقطع کارشناسی، دو رشته کارشناسی ارشد در گرایش صنایع‌غذایی، رشته علوم ورزشی با گرایش فعالیت بدنی و تندرستی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته شیمی پولیمر در مقطع دکتری، از جمله رشته‌های جدید برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناس ارشد و دکتری خواهد بود.

توکلی در رابطه با تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌ها در سال تحصیلی پیش ‌رو، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل است و پذیرش نداریم. رشته‌ عمران با گرایش سازه‌های هیدرولیکی، رشته عمران با گرایش راه و ترابری در مقطع دکتری و رشته فیزیک هسته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته‌ها دانشگاه دارای مجوز است ولی به‌دلیل تکمیل ظرفیت امسال پذیرش نداریم.