تصویر متحرک ۳ بعدی از سوغات آپولو 11 منتشر شد
 مرکز فضایی جانسون ناسا اخیرا ویدیویی سه بعدی از نخستین نمونه سنگ که ۵۰ سال گذشته طی ماموریت" آپولو ۱۱ "به زمین آورده شده، تهیه کرده است.

سنگ مذکور که در ویدیو زیر قابل مشاهده است نخستین سنگی بود که فضانوردان از سطح ما برداشته و جمع آوری کردند.

پیشتر تصاویر مختلفی از این سنگ منتشر شده است اما حال علاقه‌مندان به فضا می‌توانند جزئیات این سنگ را بهتر مشاهده کنند. گفتنی است سنگ مذکور در ماموریت آپولو ۱۱ طی سفر به ماه توسط "نیل آرمسترانگ"(Neil Armstrong) جمع‌آوری شده است.

آپولو ۱۱

ماموریت آپولو ۱۱ یکی از مأموریت‌های "پروژه آپولو" بود. فضاپیمای آپولو ۱۱ روز ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۹ ساعت ۹:۳۲ صبح همراه با سه فضانورد به نام‌های "نیل آرمسترانگ"، "باز آلدرین" و "مایکل کالینز" سوار بر موشک "ساترن ۵" از مرکز فضایی کندی به ماه پرتاب شد و فضانوردان("نیل آرمسترانگ"و "باز آلدرین") چهار روز بعد و در روز ۲۰ ژوئیه توانستند به عنوان نخستین انسان‌ها بر روی کره ماه فرود آمده و بر آن گام بنهند.

طی این ماموریت "مایکل کالینز" خلبان گردونه فرماندهی بود و بنابراین پس از رسیدن به مدار ماه سفینه ماه‌نشین از سفینه مادر جدا شد، "آرمسترانگ" و "آلدرین" روی ماه نشستند، ولی "کالینز" در سفینه مادر ماند.

"آرمسترانگ" و "آلدرین" به مدت ۲۱ ساعت و ۳۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه بر روی ماه بودند و ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه بر روی ماه راهپیمایی کردند. آن‌ها پس از بلندشدن از کره ماه به گردونه فرماندهی که "کالینز" در آن قرار داشت، ملحق شدند و ماه‌نشین را در فضا رها کردند. سرانجام آپولو ۱۱ در ۲۴ ژوئیه به زمین بازگشت و در اقیانوس آرام فرود آمد.