وزیر بهداشت لبنان از یک شرکت دانش‌بنیان بازدید كرد
جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان که همراه هیاتی از مقامات این کشور به ایران سفر کرده است، در دومین روز سفر خود در مشهد برای بازدید از آخرین دستاورد محصولات بومی ایرانی از شرکت تولیدی احیا درمان پیشرفته که سازنده نخستین دستگاه‌های ونتیلاتور اتاق مراقبت‌های ویژه، ماشین بیهوشی و دستگاه سی تی اسکن در ایران است، بازدید بعمل آورد.

احمد بهفرمقدم مدیرعامل این شرکت در جریان این بازدید گفت: این شرکت که از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده، سالانه توان و ظرفیت تولید 3500 دستگاه ونتیلاتور و ماشین بیهوشی را دارد و در حال حاضر با تولید سالانه 1000 دستگاه، بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را پاسخگو است و بخش دیگری را به کشورهای بلژیک، سوریه، عراق و... صادر می‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان از 2 سال گذشته نیز به عنوان اولین شرکت در ایران، مونتاژ دستگاه‌های سی تی اسکن را آغاز کرد و تا کنون 16 دستگاه تولید کرده و به مراکز درمانی تحویل داده است. با توجه به توان تولید 150 دستگاه در سال با حمایت بیشتر متولیان امر، قادر خواهند بود بخشی از نیاز کشور را در این حوزه تامین کرده و به خودکفایی برسانند. از دیگر اقدامات این شرکت، نوسازی و باز تولید دستگاه‌های قدیمی در راستای صرفه‌جویی ارزی و مدیریت منابع در کشور است.

در پایان بازدید، این شرکت دانش‌بنیان آمادگی خود را جهت راه‌اندازی خط تولید دستگاه‌های بیهوشی و ونتیلاتور در کشور لبنان اعلام کرد. وزیر بهداشت لبنان نیز در پایان ضمن استقبال از پیشنهاد راه‌اندازی خط تولید و انتقال تکنولوژی این محصولات، به تحسین سطح علمی و تکنولوژی متخصصین ایران پرداخت و خواستار استفاده از محصولات با کیفیت ایرانی در جهت توسعه روابط دو کشور شد.