گپ و گفت بچه‌ها درباره «زندگی با دور تند»
این نشست از سلسله نشست‌های کتاب‌خورها به این مجموعه شعر اختصاص دارد که روز سه‌شنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در نشر چشمه پریس به نشانی پاسداران، نبش گلستان یکم، مجتمع پریس، طبقه دوم برگزار می‌شود.

«زندگی با دور تند» سروده زیتا ملکی شامل ۲۷ قطعه شعر با موضوع و قالب‌های مختلفی است که مریم طباطبایی آن را تصویرگری کرده و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

پابه‌پای پیاده‌روها، ناگهان از هیچ، محله‌ کم‌حواس، ترس بزرگ‌تر، امتحان، شهر طوفان‌زده، یک مورد اضطراری، طبقات درگیر، درها و دست‌ها مقصرند و... عنوان برخی از سروده‌های کتاب «زندگی با دور تند» است.

بهار پیدا شد/ دربند رختی که/ لباس‌های زُمخت را/ به باد داده بود/ در پرتقال‌های خونی کم‌خون/ مردّد بر شاخه‌ درخت/ در سیب کوچک کم‌طاقت/ چرخ‌زنان در کاسه‌ آب/ در فرش لاکیِ بر نرده، آویزان/ در ملافه‌ها که سفید/ در عودها که روشن/ ناگهان از هیچ/ پیدا شد بهار/در این همه!/ این قطعه‌ای با عنوان «ناگهان از هیچ» است که در این مجموعه آمده است.

نشست‌های تخصصی «کتاب‌خورها» با حضور رضوان خرمیان و نویسنده یا مترجم مهمان برگزار می‌شود و نوجوانان علاقه‌مند در بازه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند به صورت رایگان در این نشست‌ها شرکت کنند. در معرفی این گروه کتاب‌خوان آمده است: «قراره با هم کتاب بخونیم، در مورد کتاب‌ها حرف بزنیم، نویسنده‌ها رو به چالش بکشیم، کار ما از کتاب خوندن گذشته، ما کتاب رو می‌جویم».