معامله بزرگ در لیگ دسته یک فوتبال کشور
منت فروش تیم فوتبال قشقایی بر سر استان فارس

گرچه تیم فوتبال قشقایی شیرازاز شش سال پیش یعنی سال 1392 پا در عرصه وجود گذاشت،اما با برد در مقابل تیم فوتبال پرسپولیس تهران در جان حذفی سال 95 ،دوره جدیدی از حیات خود را آغاز کرد.

دروه ای که نام قشقایی به عنوان یک تیم پرطرفدار بر سر زبان ها افتاد و آغازی بود بر فخر فروشی مالک و صاحب امتیاز و مدیر عامل و به عبارتی ساده تر همه کاره این تیم!

قشقایی که درجام حذفی پرسپولیس برانکو را شکست داده بود،در اردیبهشت ۱۳۹۷ امتیاز باشگاه فوتبال برق جدید فارس را خریداری کرد و جایگزین این تیم در لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) شد.

اما ورود تیم روح الله نجف پور به لیگ دسته یک همواره با حواشی بسیار همراه بود.از مصاحبه های داغ و آتشین مالک باشگاه گرفته تا حاشیه سازی برخی مسئولان این تیم در فضای مجازی ،از موضع گیری برخی برزگان ایل قشقایی علیه تمامیت خواهی در این باشگاه تا بازداشت سرمربی این تیم در ورزشگاه پارس و...

اما به نظر می رسد احوالات این تیم در فصل جدید لیگ دسته یک آبستن حاشیه های جدید و البته بزرگتری است.

نجف پور که خود را نئو سردار ایل قشقایی می داند و معتقد است تیم شخصی اش نام قشقایی را زنده نگاه داشته است،چهاردهم خرداد امسال اسمعیل سرهنگیان را به عنوان قائم مقام باشگاه قشقایی منصوب کرد تا این انتصاب علامت سئوالی بزرگ درافکار اهالی فوتبال فارس ایجاد کند.

سرهنگیان که تیر ماه نود و هشت در مصاحبه با یک پایگاه خبری ،از فروش امتیاز تیمش یعنی استقلال جنوب به پرسپولیس پاکدشت خبر داده بود،حالا با تجاربی که از خرید و فروش امتیاز در لیگ های مختلف به دست آورده بود،به سراغ قشقایی آمده بود تا به گفته نجف پور، بتواندازنظر مالی به این تیم کمک کند.

این در حالی بود که پایگاه خبری دی اسپورت با انتشار خبر این انتصاب نوشته بود « این انتصاب در حالی انجام شده که دو هفته پیش فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به اداره ثبت و اسناد رسمی کشور سهام باشگاه قشقایی را بازداشت کرده بود.«

اما کار به اینجا ختم نشد.در حالیکه روح الله نجف پور به عنوان مالک و مدیرعامل باشگاه قشقایی در بیست و دوم خرداد 98 در مصاحبه با پایگاه خبری فرتاک ورزشی و درپی شیوع شایعه واگذاری سهام این تیم به سرهنگیان ،انتقال امتیاز این تیم به تهران را رد کرد ،برخی نزدیکان به وی این حرف او را تایید نمی کنند و از توافق بزرگ نجف پور و سرهنگیان بر سر فروش باشگاهی که نجف پور تاکنون حاضر نشده سهام آن را به بزرگان قوم قشقایی واگذار کند،خبر می دهند.

در چنین شرایطی است که برخی افراد نزدیک به نجف پور از فروش این باشگاه به قیمت 4 میلیارد تومان به اسمعیل سرهنگیان سخن می گویند.

براساس شنیده ها با این توافق نجف پور بدهی خود به مالک پیشین برق نوین ،وحید رضایی و دیگر طلبکاران باشگاه قشقایی را پرداخت کرده است.

اما نکته جالب در خصوص باشگاه قشقایی اینجاست که سناریو چنین ترسیم شده ،تا پس از آغاز فصل ،مدیر عامل قشقایی به این بهانه که این تیم در استان فارس حمایت نمی شود،این تیم را رسما به سرهنگیان واگذار کند و قشقایی شیراز به تیم استقلال جنوب تغییر نام دهد.

به هر حال در شرایطی که حرف و حدیث ها در خصوص عملکرد مدیرعامل این تیم فراتر از یک واگذاری ساده است به نظر می رسدطی چند روز آینده خبر های مهمی از این باشگاه به بیرون درز خواهد کرد.