تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزارت بهداشت لبنان امضاء شد
 علی‌رضا رزم حسینی در نشست دیدار با وزیر بهداشت کشور لبنان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا یکی از مقاصد همه رؤسای جمهور و وزرای کشورهای مسلمان هنگام سفر به ایران مشهد مقدس است و علت آن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این شهر است که مورد توجه بسیاری از مسلمان و شیعیان است.

وی افزود: طی سال حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی ایرانی و حداقل سه میلون زائر خارجی از کشورهای اسلامی به مشهد سفر می‌کنند و این روند فزاینده است و هرسال حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. این امر باعث شده است که زیرساخت‌های اقتصادی و درمانی خوبی در حوزه سلامت در استان فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی افزود: یک فرودگاه بین‌المللی بسیار خوب در استان سبب شده است که بسیاری کشورهای خارجی به این استان سفر کنند و زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان ایجاد شده است. با توجه به حضور وزیر بهداشت لبنان می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه گردشگری سلامت، انتقال اسناد و مطالب علمی و تجهیزات بیمارستانی در این استان انجام دهیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در خاطر ایرانیان لبنان به عنوان کشوری در غرب مدیترانه از موقعیت خوبی برخوردار است و از آن به عروس خاورمیانه یاد می‌شود و همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این همکاری گسترده و ‌روز به روز افزایش پیدا کند.

 در این نشست جمیل جبق - وزیر بهداشت لبنان - گفت: برای ما لبنانی‌ها و به‌ویژه شیعیان لبنان، شهر مشهد مقدس به‌عنوان یک قبله است و در کل کشور ایران را به عنوان یک کشور دوست و کمک‌کننده به لبنان می‌شناسیم و هیچ وقت خدماتی را که جمهوری اسلامی ایران به لبنان ارائه کرده است را فراموش نمی‌کنیم. 

وی افزود: از برخورد خوب و نیک شما با زائران لبنانی و دانشجویان لبنان تشکر می‌کنم و امروز در سمت خود به عنوان وزیر بهداشت در لبنان به روابط بسیار خوب با ایران و دانشگاه مشهد به‌ویژه در زمینه بهداشت و درمان احتیاج داریم.

وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد: ما سطح ایران در زمینه تکنولوژی و پزشکی را درک می‌کنیم و در بازدید گروه لبنانی از ایران یک گزارش مهم درباره صنعت دارو و کارخانجات در تهران ارائه شد و در تلاش هستیم که از این ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

جمیل جبق در پایان گفت: ما در حال حاضر در لبنان قصد ساخت آزمایشگاه مرکزی برای سلامت، دارو، غذا و آب را داریم و برای ما خیلی مهم است که بتوانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم. پس از بازدید گروه فنی به وزارت بهداشت و بازدید از کارخانه‌های دارو در تهران به این نتیجه رسیدیم که ساخت داروی سمیلار به مرحله پیشرفته رسیده است و بیشترین چیزی که مد نظر ماست دارویی در ارتباط با بیو سمیلار است.