اولین پرتاب سرنشین‌دار دراگون بار ديگر به تاخير افتاد
پرواز آزمایشی نوع سرنشیندار سفینه دراگون در ماه مارس به صورت بدون سرنشین از مرکز فضایی کندی و با استفاده از راکت فالکون ۹ آغاز شد و توانست خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند

گرچه دراگون قابلیت حمل هفت نفر را دارد اما در این پرواز یک آدمک تنها سرنشین آن بشمار می‌رفت. سفر اول دراگون سرنشین‌دار پس از 5 روز با فرود آن در اقیانوس اطلس به پایان رسید. به دنبال این پرواز موفقیت آمیز ناسا اعلام کرد که به زودی نخستین ماموریت آن با حضور فضانوردان ناسا رابرت بنکن و داگلاس هورلی صورت خواهد گرفت.

اما ناگهان اعلام شد که دراگون روز بیستم آوریل تنها نیم ثانیه قبل از روشن شدن پیش رانشگرهای لغو پرواز، در جریان آزمایش در مرکز پرتاب های فضایی کاناورال منفجر شده است. اسپیس ایکس، شرکت سازنده دراگون در ماه ژوئیه گزارش داد که این انفجار به دلیل خرابی دریچه ای در داخل سیستم هلیوم تحت فشار سیستم پیشرانه‌ سفینه ایجاد شده است. به دنبال این حادثه، اعلام شد این اولین ماموریت سرنشین‌دار سفینه به جای سپتامبر در 15 نوامبر پرواز خواهد کرد. اما دیروز منبع نزدیک به صنایع فضایی روسیه گفت: "اولین پرتاب اژدها با خدمه برای 17 دسامبر برنامه ریزی شده است."

هفته گذشته هانس کونیگسمن معاون اسپیس ایکس، در یک کنفرانس مطبوعاتی به این سؤال که آیا دراگون سرنشین‌دار تا پایان سال پرواز می‌کند یا خیر پاسخ داد: "به نظر من این کار غیرممکن نیست، اما مسلما سخت خواهد بود." این شرکت قبل از پرواز سرنشین‌دار، باید آزمایش‌های زمینی سامانه نجات اضطراری را تکرار کند، همچنین مراحل پرواز با موشک فالکون-9 را نیز بیازماید.